Alla inlägg den 12 december 2007

Av Zkrivaren - 12 december 2007 21:26

I medierna hittar jag en del om vad som händer inom sjukvården.

I Piteå blir patienterna så till sig att de hotar läkaren med kniv.

I Emmaboda, ramlar en 93-åring från en stege och får bröstsmärtor. Efter att ha fått hjälp av en granne till vårdcentralen, skickas han vidare utan undersökning till Nybro, 3 mil bort! Inte konstigt att antalet invånare minskar.


I Luleå på vuxenpsyk tog en patient till händerna och försökte strypa läkaren, som lyckades trycka på larmet innan han fick några allvarligare skador.


Och så får man inte bli för sjuk för att klara av att bråka med läkare, försäkringskassan osv. 

 Det är tur att jag inte behöver läkare än så länge.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 12 december 2007 17:08

Jag har tittat på statistik för temperaturen i landet och jämfört med temperaturen för ett år sedan, och funnit att det är 2-4 grader kallare idag jämfört med den 12 december 2006.


Även snön, till vilken jag saknar statistik, tycks ha kommit i mindre mängd över norrland jämfört med förra året. Företrädesvis gäller det ostkusten.


Med tanke på den obefintliga sommaren 2007, kan vi få en sommar (2008) som är 2-4 grader varmare än normalt, och mycket sol? Lite regn går bra nattetid.

Av Zkrivaren - 12 december 2007 16:25

Idag är jag lite lat, lite ledsen och lite ensam, så jag tog fram en färdigfrusen och köpt pizza. Eftersom det är så lite på den så lade jag på lite extra och när jag skulle ha på pizzasåsen, så hade den röda goda såsen blivit grön! Nej, det är inte ICA:s fel den här gången! Men en ny ska inhandlas idag.
Och så in med pizzan och då händer det. Jag råkar föra upp och ut handen, varvid jag blir rejält brännmärkt av ugnen, så nu kan alla som vill se en typ som mig bara leta efter en nyligen brännmärkt person över vänster hand..

Av Zkrivaren - 12 december 2007 12:03

En familj sitter runt middagsbordet och sonen frågar om han kan få ställa en fråga. Pappan svarar.
-Ja visst, fråga på bara.
Den unga mannen frågar sin pappa:

-Pappa, hur många olika typer av bröst finns det?

-Jo min son, det finns tre sorters bröst.
I 20-års åldern har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta.
Runt 30 - 40 Års åldern är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga.
Efter femtio, blir brösten som lökar"
-Lökar?
-Ja, när du ser dem, får de dig att börja gråta.
Detta utlägg fick både modern och dottern att se rött, så dottern frågar.
-Kan jag ställa en personlig fråga? Mamma, hur många typer av penisar finns det?
Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar.
-Jo min dotter, en man går igenom tre faser.
I 20-års åldern är en mans penis som en ek, ståtlig och hård.
Runt 30 - 40 års åldern är penisen som en björk, flexibel men pålitlig.
Efter femtio blir penisen som en julgran.
-Julgran? frågar dottern fundersamt.
-Japp, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration!

Av Zkrivaren - 12 december 2007 11:18

Dagens bild gick inte att ta, den då min hund hittade ett oerhört intressant spår som ledde mot kråkan som hittat något i marken som den ville ha. Ingen av dem ville släppa sin del, vilket innebar att plötsligt var de mindre än en meter från varandra. Och fortfarande släppte ingen sitt intresse för den andra. Hunden tittade upp på kråkan, som den hade sagt något, och fortsatte ännu närmare förbi den modiga fågeln, som direkt efter passeringen fortsatte med sitt. Jag såg bilden komma och försvinna för jag hade kameran i fel jacka. Förbannade vinter!

Av Zkrivaren - 12 december 2007 09:07

Mina trötta blå slås upp klockan 07:02 och jag konstaterar att det är inget slut på repriserna när det gäller vädret, bortsett från att det är kallare idag.

Så i brallorna kom jag, efter att ha satt på långkallingar först. Lite tråkigt i fall man får chansen med en dam. Nåja, chansen är väl liten så värmen får väl kompensera. Gladast är hunden, vars päls ger värme. Den enda kroppsdel som har det på mig förutom huvudet med sitt hår, kan jag inte skriva om här, men varmt är det, och kyla är inte populärt där.

Idag har Alexander och Alexis namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards