Alla inlägg den 19 december 2007

Av Zkrivaren - 19 december 2007 21:08

Undrar om hunden tittar efter samma person som jag?
Foto från www.fotoakuten.se


Onsdagen är slut och det var en underlig dag. Den började negativt, men så kom det varma positiva tankar in i huvudet utifrån och fyllde min kropp med en stor värme, som tidvis stoppade all verksamhet för mig. Vid 18-tiden klingade av och oron kommer smygande igen. Allt jag vill ha i jul är dig, så lyder min önskan, men blir den uppfylld?

Maria Carey sjunger "All I Want For Christmas Is You"


Lev väl!

Av Zkrivaren - 19 december 2007 18:12

Nu är det inte många dagar kvar innan den stora trafikhelgen drar igång och senare kommer även den stora aftonen under vilken tomten sliter ut sig under ett helt dygn, och frågan man ställer sig är:


"Where Are You Christmas" - Faith Hill

Av Zkrivaren - 19 december 2007 17:37

Nu utannonserar regeringen jobbet som folkets polischef, så ska nämligen den nya rikspolischefen vara, något soom passar mig bra.

Jag är:

- folklig.

- arbetsför.

- effektiv.

- lyssnande.

- ordergivande.

- argsint vid behov (och behov finns).

- jävligt dyr i drift.


Det är egntligen bara två fel, att jag är överkvalificerad och att man får inneha platsen endast en kort tid.

Men värsta är nog konkurrensen. Hur ska jag konkurrera mot statsminister Reinfeldt? Han som bara viskar till Ask, om något hon gillar, så är jag inte längre aktuell, kanske var det därför han sa till media:

- Vem skulle inte vilja ha det jobbet?

Kanske jag ska söka som statsminister istället?

Av Zkrivaren - 19 december 2007 16:37

Vad gör jag inte för hunden?

På minuten står hon och piper och gnyr, och hjälper inte det så trampar hon husse på tårna. Idag träffade hon favoritkillen ordentligt och vi hittade även en övergiven plastfotboll. Då blev det fart på jycken, hon som platsar i damfotbollslandslaget, skulle genast träna. efter lite lek var det dags för husse att skicka iväg bollen långt. En snygg utspark och hunden spang efter. Sparkade en vänstertass rätt i bäcken. Men vad är iskallt vatten för en sann fotbollshund? Hon plurrade och försökte nå bollen som motståndaren strömmen redan tagit kontroll över och matchen tillika bollen var förlorad för den här gången.


Istället tog vi en jättelång promenad i raskt tempo så hon skulle torka lite snabbare. Det blev lek och spring, lukt och spår, innan två trötta hundar med trötta hussar återkom till respektive bostäder. 

Av Zkrivaren - 19 december 2007 13:31

Fyra kirurger har kafferast och diskuterar sitt jobb.
Den första kirurgen säger:

-Jag tycker revisorer är enklast att operera.Alla inälvorna är numrerade.
Den andra kirurgen säger:

-Jag föredrar att operera bibliotekarier. Alla deras organ är utlagda i alfabetisk ordning.
Den tredje kirurgen bryter in:

- Nej, tacka vet jag att operera elektriker.
Deras organ är färgkodade.
Den fjärde kirurgen säger:

- Personligen älskar jag att operera advokater.
Det är så enkelt, de saknar både hjärta och ryggrad och det går att byta plats på huvudet och röven utan att man märker nån skillnad.

Av Zkrivaren - 19 december 2007 11:43

När jag precis satt mig och börjat korrekturläsa börjar hunden pipa och påkalla uppmärksamhet om att gå ut. Bara att släppa allt och gå ut. Glömmer att ta på mig långkallingarna när det är minusgrader ute, något jag kände. Jycken fick släppa ut en hög och som en oväntad bonus träffades hon sin favoritkille också.


Efter turen var det att läsa igen, vilket jag nu har gjort i 14 kapitel. Dags för lunch och sedan dagens skratt här i bloggen.

Av Zkrivaren - 19 december 2007 09:13

Det är mitt i veckan och det innebär en grön onsdag för de flesta boende i vårt avlånga land. Och så blir det en tid framå sägs det.

För vissa är det nog ingen skillnad. Jag tänker på de som åker till Mallorca eller andra varma ställen under jul och nyår. Där finns ingen snö heller.


Idag har Isak namnsdag. Grattis Isak!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards