Alla inlägg den 1 december 2007

Av Zkrivaren - 1 december 2007 22:38

I morgon är det söndag och skyltsöndag, så då ska jag finnas på plats hoppas jag. Det som kan ställa till det är vädret i vanlig ordning, men å andra sidan finns det ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Eller dåligt humör? :-)


Till skyltsöndagen tillika 1:a advent tillägnar jag en för mig, speciell låt som sätter känslorna i brand hos mig.

"Las Christmas" - Wham


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 1 december 2007 20:21

Som du säkert förstått av föregående inlägg, så glömde jag att skyltsöndag och 1:a advent är ett par så att säga. Och jag fick tipset att inte sitta hemma och "uggla" så i morgon tar jag mig ut till centrum, men ICA, får nog klara sig utan mig då. Kan alltid besöka andra affärer som jag oftast inte hinner eller har gjort av någon annan anledning. Och passa på att träffa människor också, kanske någon kommer med kvast och sopar till mig?:-)

Av Zkrivaren - 1 december 2007 17:41

Jag tog mod till mig att gå ut. Jag tog på mig byxorna. Drog upp gylfen, knäppte svångremmen. På med pjucken och jackan. Kepsen på skallen och handskarna på händerna och ut i ovädret kom jag. Tog mig ner till centrum och handlade ett par glömda saker, och tillbaka igen.


Då träffade jag grannen och vi pratade en stund. Då fick jag veta att imorgon (söndag) är det skyltsöndag och alla affärer har öppet kl 14-17. Kunde ingen ha talat om det för mig innan jag tog mig genom ovädret idag? Bara att konstatera att jag få mer motion imorgon. :-) 

Av Zkrivaren - 1 december 2007 11:18

Igår kväll, vid 23:30-tiden tjuvstartade jag med att tända upp adventsstakarna och annat. Så mörkt som det är nu kan de stå och lysa dygnet runt. Men först med att tända dem var jag inte. Många i husen bredvid hade satt igång sina redan på eftermiddagen igår, vilket jag tyckte var tidigt.. Vi i min uppgång är överens om att allt före 1 december är för tidigt. Således var jag en halvtimme för tidig i år!

Av Zkrivaren - 1 december 2007 09:58

Under gårdagens sista hundpromenad, kom vi gåendes utmed en gata varvid en bil med släpvagn hade parkerat mot trafiken. Detta är i sig inte ovanligt, men jag kan inte låta bli att undra varför då det var tomt på bilar i färdriktningen.


Svaret kanske jag fick när den gamla mannen satte sig i bilen, startade den och åkte iväg i vänstertrafik! En av dem som inte ska ha körkort eller sitta bakom ratten i en bil idag. 

Av Zkrivaren - 1 december 2007 09:47

Vi har gått in i vintermånaden december. I Dalarna, Jämtland, Gävleborg, Västernorrland och i Värmland, är det en snöig dag idag. Mycket snö skall ha landat innan dagen har nått sitt slut. Fram med stora skyffeln, snöslungare och plog. Nu skall det jobbas.


Idag har Oskar och Ossian namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards