Alla inlägg den 12 december 2008

Av Zkrivaren - 12 december 2008 21:32

Stephen Lynch - "Talk To Me"

Av Zkrivaren - 12 december 2008 21:17

En ny lag, långt värre än Ipredlagen, förbereds av regeringen.

Lagen innebär att all e-post, fax, telefonsamtal och...ja här är hela listan (Källa Aftonbladet):


Den här informationen skall lagras:


  Vid telefoni ska uppgift om följande lagras:

  uppringande telefonnummer,

  nummer som slagits och nummer till vilka samtalet styrts,

  uppgifter om abonnent och registrerad användare,

  datum och spårbar tid då kommunikationen påbörjades och avslutades,

  den tjänst som använts, samt

  slutpunkter.

  Vid mobil telefoni ska utöver det som anges under telefoni uppgift om följande lagras:

  uppringande parts abonnemangsidentitet och utrustningsidentitet,

  uppringd parts abonnemangsidentitet och utrustningsidentitet,

  lokaliseringsinformation för kommunikationens början och slut, samt

  datum, spårbar tid och lokaliseringsinformation för den första aktiveringen av en förbetald anonym tjänst.

  Vid internettelefoni ska utöver det som anges under telefoni uppgift om följande lagras:

  uppringande parts IP-adresser, samt

  uppringd parts IP-adresser.

  Vid meddelandehantering (t.ex. e-post och SMS) ska uppgift om följande lagras:

  avsändarens och mottagarens meddelandeadress,

  uppgifter om abonnent och registrerad användare,

  datum och spårbar tid för på- och avloggning i meddelandetjänsten,

  datum och spårbar tid för avsändande och mottagande av meddelandet, samt

  den tjänst som har använts och spårbar tid för användandet.

  Vid internetåtkomst ska uppgift om följande lagras:

  användarens IP-adresser,

  uppgifter om abonnent och registrerad användare,

  datum och spårbar tid för på- och avloggning i Internettjänsten,

  typen av internetanslutning som använts, samt

  slutpunkter.

  Vid verksamheter som tillhandahåller kapacitet som ger möjlighet till överföring av IP-paket för att få internetåtkomst ska uppgift om följande lagras:

  uppgifter om abonnent,

  vilken typ av kapacitet för överföring som har använts och spårbar tid för användandet, samt

  slutpunkter.

Källa: SOU 2007:76


Uppgifterna kan lagras i 6 månader till 2 år.


Anne Ramberg vid Advokatsamfundet är en av dem som är kritisk mot den föreslagna lagstiftningen.

– Ingen skulle drömma om att acceptera att postmästaren satt och antecknade vem alla skickade julkort eller brev till. Det här är typ det som äger rum, säger hon.

– All sån här information kan missbrukas, och om den kommer i orätta händer kan det givetvis leda till stora bekymmer. Sen är det inte ovanligt att man ägnar sig åt ändamålsglidning. Man upprättar de här registren och sparar den här information – i dag för att beivra allvarlig brottslighet – men i morgon kanske det är för ett annat ändamål, säger Anne Ramberg.



Nu får det vara nog! Detta är intergitetskränkande av värsta slag!

Snart får vi människor vara beredda på att kastas i fängelse utan grund, bli kontrollerade vad vi döljer i kallingarna och inte minst vad vi har för skonummer.



//Upprörd zkrivare

Av Zkrivaren - 12 december 2008 20:37

Det är fredag kväll, inte vilken fredag som helst, det är fredagen den 12 december, dagen före Lucias namnsdag, dagen då vi firar just Lucia.

Lucia firas den 13 december och markerar tillsammans med adventjulfirandet. Innan den gregorianska kalendern infördes under 1700-talet inföll lucia samtidigt som vintersolståndetnorra halvklotet. Traditionen har genomgått flera olika faser av tillägg, och det var först under det tidiga 1900-talet som den blev allmänt spridd i Sverige. inledningen på

Traditionen som förekommer i Sverige (se även Sveriges Lucia) har spritt sig från Västergötland och Värmland till hela Sverige och under 1900-talet också till andra områden såsom finlandssvenska områden i Finland, som Åland, och i viss mån även till Danmark, Norge, samt bland svenskättade i USA. Lucia är ett sicilianskt namn som betyder den ljusa och kommer av latinets lux, lucis, som betyder ljus.

Står det bland annat att läsa i wikipedia.


Själv firar jag inte Lucia, av något skäl. Inte ens alkoholens förtäring, ger mig skäl att fira.

Ute är det ännu lungt och enligt media har ungdomar slutat supa på Lucia. Det, om något, visar att ungdomarna idag, inte bara är skit.


Själv saknar jag "mina" zkriverskor (några av dem), som alla, var och en, av egna skäl inte kan skriva just nu.

Jättetråkigt tycker jag som fortsätter utan nåd för besökare eller mig själv. Jag som tänder på Lucia (se namnförklaring ovan).


Jag återkommer nog med en nattblogg också...bara för dig!


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 12 december 2008 15:46

Att leva med sig själv är inte enkelt... Inget tjo och tjim...Man vet aldrig från ena stunden till den andra vem man har att göra med.

Skytt – Skytt; Ett stimulerande men kaotiskt förhållande. Det ar alltid något som behöver lagas till men vems fett är det som bryns? Deras livsstilars allmänna oberäknelighet blir en kombination som får fram de sämsta sidorna hos båda. Deras rastlösa oberoende personligheter kommer förr eller senare att söka frihet – från varandra. De är skepp som mötas om natten men kommer inte i hamn tillsammans under en längre resa.

Undrar vart de tar vägen...haalllåååå..låå...låå...låå...hörde ni ekot...

Ja hur man gör slut är ingen enkel sak om man måste leva med sig själv... Klurigt... Vill du bli av med skyttekvinnan bli sur, sitt hemma, flirta med alla, framför allt stäng alla fönster så hon inte får frisk luft, inskränk din sexuella aktivitet till sovrummet och du ska se att hon lagt en lapp på kudden där det står att du är lika fri som hon. Ja pojkar, nåt klister blir inte denna... ;)

Detta vore ju enkelt för andra könet... Nu finns det ett jättestort problem för mig, jag är ju skytt och jag får dagligen leva med mig själv. Jag har provat allt, tror inte det finns råd till detta hur mycket jag än läser goda råd i alla dess former... Har alltid varit en rymmare, enklaste vägen ut har följt mig genom livet och gör än idag... Är trygg innanför min egen dörr och allt som kan hota min trygghet släpper jag inte över tröskeln... Vart ska jag då rymma hän... Har blivit välformad som ni förstår, men det är bara att gilla läget... Humorn har varit min räddning... Kanske jag ska vara stolt över, att jag räddat mig själv. Det finns många förklaringar till att man är den man är. Funderar på om jag inte söker något, hmm...

Inte konstigt man tycker man räddar männen från en sån som mig genom att inte träffas, jag tänker ju på deras bästa. Man kan kalla att jag idkar välgörenhet på mitt lilla vis. Efter att läst detta kommer ni tacka mig att ni kom med livet i behåll...:) Ni slipper ju ha problem med hur ni ska bli av med mig, även om det hela är lätt... Om det mot förmodan ingen som tar mina varningar på allvar och jag släpper in, då kommer ni lätt undan... jag rymmer så det blir inga som helst problem...;)

Mina egenskaper beror naturligtvis på vem, vad, hur, varför osv...Nu tror ni nog inte att jag har några, men då fick ni tji... Här kommer svarta listan. Nu är det bara för er att sätta in de i eget fack för jag kunde inte det själv; Humor, ej svartsjuk, ärlig (så gott det går), hjälpsam, empatisk, givmild, lättsam, spontan, godhjärtad, snäll, trofast, pålitlig, punklig, noggrann, händig, teknisk, kan själv, frihetsälskande. Detta redan innan sjukdom

Ja det finns mycket mera om jag tänker efter, men nu är det så att jag inte vill tänka, utan bara vara. Om det inte ställs för stora krav på mig så kan jag vara mycket på en gång... Skulle det vara någon som kommit på någon viktig egenskap jag har som inte blivit nämnd.

Finns ju något som heter; ”Så som du själv vill bli behandlad, ska du behandla andra”. Ibland kan man inte förvänta sig bli behandlad så... tex pga sjukdomen  som inte syns och som man heller inte ständigt vill springa runt och be om ursäkt för hela tiden. Jag vill bara vara normal med värk, men ju mer jag måste prata om förstår jag att värken tagit över mitt liv.

Skyttens uppdrag; att meddela – på ett inspirerande, aggressivt, dynamiskt och idealiskt sätt.

Eldtecken – positivt – maskulint – förändligt

Har idag för första gången skrivit till mina barn (de minsta)som ursäkt för mitt beteende då jag ställs inför stress hur jag blir frånvarande, sätter på mig skygglappar och vill bli osynlig. Att jag inte gjort detta tidigaste beror på att jag vill ha samma behandling av dem då min sjukdom började... tex. Tycker de att jag är ”knäpp” ska de be mig dra dit pepparn väser, vilket de kan göra i vanliga fall.

Jag vill helt enkelt inte ha någon som smörar och tycker synd om, det är inte den person jag är... och vill heller inte bli. Vill inte bli behandlad som en bättre vetande eller någon som talar om för mig vad jag borde eller inte. Jag vill vara myndigförklarad att ta mina egna beslut även om jag blir värre senare. Ska inte skriva mer om detta för jag har en förmåga att krångla till det.

Jag är ingen otrevlig person... utan bara en ÄNGEL med sjuka svarta vingar... pga detta kan jag uppfattas som något ”knepig”. Jag lever med 2 personer i min kropp, vilket kan bli enorma konflikter... då jag är konflikträdd kan det få oanade följder.

Lägger länk om insamling för hela EU, hoppas ni är en av den som skriver på. Tack på förhand...

www.enfa-europe.eu/indexpet.php

Många kramar från en änglalik Skytt... Ha en så bra dag ni kan därute// Zimpelz

Av Zkrivaren - 12 december 2008 11:41

Så står det i en skrivelse som tusentals letter har skrivit under med anledning av all korruption i landet, läser jag i Dagens Inustri.

"Vi anser att staten Lettland inte har något skäl att existera, skriver de och lovar att bli laglydiga svenska medborgare om de får samma rättigheter som svenskarna."


Är detta vad som kallas laglig ansökan om massinvandring?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 december 2008 10:30

Torsdagens sista blogg blev inte skriven eftersom jag var fullt sysselsatt med en...dam.

Jo, men visst!  Vi hade det så skojigt och mysigt att tidenbara försvann, precis som den skall göra.


Nu är jag tillbaka, inte för skrävlandets skull utan för skrivandet. Ute är det lite vitt, i övrigt repris på förra veckans väder. Den arbetsveckan som avslutades precis som veckan innan, eller denna började.

Ger mig den på att svt är inblandat, de lär också köra med repriser.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards