Alla inlägg den 7 december 2008

Av Zkrivaren - 7 december 2008 21:30

Så har jag genomlidit andra advent, som kom att bli bättre än väntat. Morgonen var ju inte den bästa. Nu på kvällen kom ett bakslag. Jag ville få ner svullnaden i nacken och käken efter konstiga...röelser.

Så jag isade...länge.

Tio minuter efter avslutningen, kom bakslaget, eller var det framifrån vänsterkrok, för jädrar vad ont det plötsligt gjorde  Jag startade som en raket, rätt ut i köket, hämtade och fyllde mig med en Ipren. Hålet i väggen får värden ta. Undrar om det blir dyrt?

Några minuter senare var smärtan bara...borta.

Och inte fan hade Iprenmannen börjat verka, det tar ca 25 minuter.


Inte utan jag önskar jag kunde ringa någon och få till svar: - Jag kommer. 

Det händer nämligen inte mig. Man säger bara massa konstiga undanflykter.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 7 december 2008 17:56

Dataproblem igen. Jodå...

Anfallet sedan igår har nu försvunnit, man har tur att det gör det av sig själv... vill inte tänka på hur det skulle vara att behöva söka hjälp för åkomman.


För ett par dagar sedan märkte jag att något hänt med den stationära datan, den gick på men sen hände... just ingenting. Just i det ögonblicket skulle skrivaren användas för viktiga ting. Har det mesta sparat på NO1. Skickade då detta mail till personlig support...


Käre J. Nu har det snart gått en tid utan bekymmer, vilket man får tacka någon för, tack vännen... Det har nu visat sig att dator NR 1 har visat sig vara avundsjuk på Nr 2 och fått ut i strejk och det medför att jag inte kan skriva ut väldigt viktiga dokument... typ roliga historier och annat krafs. Undrar nu om Den Gamle Supporten har tid... och lust att möta den någon dag för ett kärt återseende? Skulle vara tacksam om du hör av dig... Gör du inte det anar jag du dragit till Kina i tidigare än planerat... (Han ska på Kinatripp i januari) Lugna och Vänliga Hälsningar från ett "fan" som ser allt från den ljusa sidan... 


Svar kom...Hej L! Jag kan komma bort någon kväll denna vecka. Kram JJag undrar vad han menar... komma bort eller komma bort?

Är han orolig han ska förvilla sig eller dra till Kina tidigare som jag befarade? Jag sände dock ett mail tillbaka, men undvek min undran för att inte lägga mina ord i hans ”mun”.

Tackar.... Jag och min data ser fram emot detta besök... Sänder med lite söndags-kul? (Skickade med lite positiva bildspel, en om terapi!!!) Sköt om dig. Kram en som gått i terapi för att sansa sig...Så nu är det att vänta och se när... eller om han kommer hit.


Ha det skönt där ute och glöm inte bort våra barn som ska ta över efter oss... Att hjälpa dem betyder så mycket. Gå in och skriv på ”En manifestation för barnen” , detta är och förblir det viktigaste.

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

Ha det bra... En blååer Zimpelz

Av Zkrivaren - 7 december 2008 16:24

Efter en natt med hyfsad sömn, med vissa värmeavbrott, vaknade jag 9:30, men klev upp senare. Risig som jag varit på ett bättre party dagen före.

Groggen Groggy gick jag till badrummet och tittade i spegeln. Där stod en främmande människa, såg också lite risig ut. Vi måste ha varit på samma party, hur kom det sig att han var i lyan? Tänkte fråga när jag tvättat håret, inte lätt med en kropp som är dålig. Efteråt visade det sig att främlignen också tvättat håret. Besynnerligt.


Ok, rakning och tandborstning gick hyfsat bra och när jag var klar, kunde jag se mig själv i spegeln. Den främmande typen var liksom borta som jag var...innan. Hmmm.


Lite mejl, blogg och annat innan jag tog mig i...nånting och gick ut, tog en 3 km lång promenad i lagom takt och träffade säkert hälften av tätortens befolkning. Alla tio hälsade glatt. Uppiggad av detta gled jag in till ICA, mitt andra hem, sa någon avundsjukt.

I kassan, en söt ung kassörska och jag höllt på att få med mig 43 växter av varierande slag. Måste säga åt dem flytta bort växterna från entrén, åtminstone när jag ögonen på...andra.

När jag kom dit hade hon en jättekö, så jag gick till den manlige kassören. Han är alltid på glatt humör så även idag.


Med betydlig lättare fötter och med fikabröd började jag gå hemåt i tron att jag var klar med ICA. Oj, vad jag hade fel!

Jag kom till vägen när en Volvo bromsade in framför mig och sänkte vindrutan i bästa filmscen där offret (jag) plötsligt får se pipan på ett vapen sekunden innan det smäller. Men nu var det verklighet och Johan vid ratten.

Den karln är hederskyffeln själv, passar verkligen i en affär, som ICA! Vi bytte några ord, och vi lär nog ses snart igen.


Hem kom jag glad och hungrig!

Nu jädrar anama...jag må vara lite svullen i käfta, problem med nacken å andra småkrämpor, men mat ska jag ha. Fixade till schnitzel med potatis (övervägde mos) och grönsaker. Till detta faktiskt lite Pepsi. Jag skall väl få något för smärtan ändå!


Smärtan har avstannat i huvud och mun, svullen i käke och nacke, troligen en låsning i sista nackkotan, har hänt förr. Det är därför alla kiropraktorer lever flott idag. Men säg nu inte att jag avslöjade det.


Musik: "I´ll survive"Instrumentalt

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 december 2008 10:44

Då är vi i andra advent. Repris på gårdagens väder dito min hälsa. Depressionen kommer tillbaka, och det blir tuffare igen. Jag är allvarligt orolig. Hade feber inatt, men fick sova hyfsat bra ändå.

Lite feber nu på morgonen och jag önskade att jag kände både en läkare och en tandläkare just nu.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 december 2008 00:34

Kontokort på vift...

Nu var det tomt i huset igen. Nästan öronbedövande tomt. Fick precis samtal och de satt nu på hotell vid Gardemoen och de hade varit ute och ätit en bit mat. Willy hade skött sig nästan hela resan och låg på sängen och sov.

Samtalet ja, det var för att tala om att de kommit fram och att det dykt upp ett problem, höll andan för man vet aldrig vad de har glömt då de alltid är jäkt när de drar. Nu frågade J var jag har min kortmapp, förstod inte varför hon frågade... svarade att den ligger väl här någonstans. Hon bad mig att inte leta... den hade hon tagit med sig... av misstag och den var nu Oslo! Funderar på om hon inte ville hjälpa mig att spara eller något annat omtänksamt, hmm

Nu visade det sig att E har en lika dan och J hade lagt ner min i skötväskan och E hade stoppat på sig sin... Helt plötsligt kändes det som jag blivit strandsatt, helt naken på en öde ö utan pengar, vad man ska med pengar där till vet jag inte... men känslan var så.

Vi bestämde till slut att hon skulle skicka ner den i ett brev från hotellet så jag skulle få den snabbt, hon hade annars fått ta med den till Longyearbyen och skickat den rekommenderat därifrån. Det hade tagit extra tid och jag kan inte vara utan den . Nu är jag en kortoman(låter värre än vad det är), vilket för mig betyder att jag aldrig har lösa pengar utan betalar allt med kort, bensin, mat och annat. Nu får man hoppas det brevet kommer fram annars får jag sitta kvar på ön ett tag. Visst, jag har mitt pass och kan ta ut kontanter på banken som man gjorde förr i tiden. Känns nog som jag ändå väntar in posten och sparar pengarna de dagarna och ser vad som händer. Säg inget, jag vet det kan komma på villovägar och i fel händer, men jag tar den risken

Innan min dotter drog undrade hon m jag vill skicka iväg ett brev till skattemyndigheten för hon hann inte, självklart gör man det. Fick se var det var, vet ni va?... Min dotter har tänkt flytta hemifrån och ta William med sig... hon flyttar till Svalbard och ska arbeta, vid snart 28 års ålder! Utan att fråga sin mamma om lov! Detta hade också E (pappa till W)skrivit under på, nu känner jag verkligen att jag fått egen lya... Funderar på om jag inte ska skriva mitt namn på lappen att jag godkänner det också...:-))

Just nu känns det naket, öde, tomt... och om jag ska erkänna... så är det inte långt kvar till en tår...  Ska säga det vill mycket till att erkänna att jag skulle vilja ha någon här nu... men nu skulle jag behöva någon som höll mig uppe... Saknar någon nu... Men det anfallet kommer gå över som det brukar...

 Önskar alla en god natt och en bra söndag... Kram ”twoinone” Zimpelz...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards