Alla inlägg den 3 december 2008

Av Zkrivaren - 3 december 2008 22:15

Först blir man nåt man inte ska eller vill bli...glömsk, sedan när jag står och pratar med en person, slår det först lock i höger öra. Således halvdöv. Lite irriterande att behöva vända på skallen för att höra, men det gick bra tills det sa smack i vänster öra också. Kastrullock hade jag inte satt på öronen, det var jag...säker på.

En minut senare bara försvann allt igen, och hörseln är tillbaka igen, tack och lov!


Snart är det den skönas tur att få en behandling. Och det är inte vad som helst, bara det bästa för min...säng!


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 december 2008 20:09

På eftermiddagen skulle jag bara ha en tidning så det blev kiosken, sedan förbi torget till fotohandlaren och lämna in bilder för kopiering till papper! Lite längre tid innan de var klara, men det gör inget. Då kom jag på att jag skulle ha blompinnar på ICA. Men tidningen då?

Hrm, det finns ju de som klagar på bristen av besök hos Coop, nu lade jag tidningen i deras förvaringsskåp, billigare än ICA.


In till ICA, köper nästan 1 kg klämiga saker clementiner och juice, sedan skyndsamt mot bostaden för molnen såg inte snälla ut.


Tre timmar senare kommer jag på att jag glömde blompinnarna...och tidningen ligger kvar i förvaringsskåpet! Hur jädra glömsk får jag vara?

På med kläderna, och ut i...snöoväder! 

Fan, det var nära att jag vände in igen. Funderade faktiskt på det, men kom att tänka på vad någon sa till mig en...nä flera gånger, klä på dig ordentligt! Tack N för passen, ringer sen:-)


Tog mig ner och hämtade tidningen och spåren efter mig var redan borta fem tio minuter senare. När jag kom hem...igen, var det en halv cm snö på marken. Dags att gå ide på hemmet?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 december 2008 13:42

Nog för att man kan glömma, men jag har nog blivit...gammal, åtminstone i övre huvudet.

Idag skulle jag betala en räkning och gjorde så. Pang iväg och fattigare blev jag. 

Då får jag veta att jag redan betalt räkningen...3 gånger!

Snacka om att vara...klantig. Å andra sidan så hade även mottagaren klantat sig och inte meddelat mig.

Undrar om jag får plats på hemmet med ett gammalt och ett ungt huvud?

Av Zkrivaren - 3 december 2008 10:24

Jag somnade sent efter att ha vritid sängen ur led med vetskapen att "vår" svenska SAAB går ett ovisst öde till mötes.

Vaknade vid 7 och hela hallen var rökfyllda av tobaksrök. Grannen under hade troligen rökt och röken hade tagit sig upp genom sanden som skiljer oss åt, upp till mig...host. Inte lätt att vara icke rökare.


Jag pratade med en bekant igår om barn, julen, den värsta helgen för oss ensamma kommer snart och det är ju många barnas favorittid. Julklappar som skall öppnas osv. Men de barn som inte har det så bra ekonomiskt. Vars föräldrar/förälder går arbetslös, de kanske inte får någon julklapp alls. Och får de någon innebär det inte automatiskt att denna julklapp är vad de önskade, bara något man hade råd med. Så låt oss tänka på de svenska fattiga barnen i år.

Det var kontentan av vad vi kom fram efter en lång diskussion om jul och barn  Nu hastar jag vidare.


På årerhörande!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards