Alla inlägg den 21 december 2008

Av Zkrivaren - 21 december 2008 23:56


Täcket blir inte så skönt inatt... sorry!

H-B Hotel... vem vill uppleva igen... Nostalgitrippar är inte alltid bra, men när man sitter med facit kanske det var det bästa, vem vet...


Tror inte det är någon som inte håller med... men visst gör kärlek ont...

På ena eller andra sättet...

Finns många som varit med om detta Heartbreak Hotel,

Den smärtsamma tiden vill ingen vara med om igen.

Men när man väl kom ut ur garderoben... den var kul

Tänk att en film kan vara så verklighetsbaserad.

 En verklighet som många upplevt och gjorde... ont

 

Älska, glömma och förlåta... det Är livets svåra gåta

Älskat har jag gjort...

Glömma, vem kan det om man Har älskat...

Förlåta... Det gör man även om man de första åren önskat

Han var död. Fel, ja... lättare att gått vidare... ja. Det Var svårt se

då exet surrade och svek vidare, särskilt då barnen blev inblandade...

Och när man sett vilka konsekvenser det blivit...

När man sedan släppte taget kom nästa slag... FAN säger jag bara... Vet, man ska inte svära...

Nu drar sig ”denna” lugn och stilla tillbaka. Sov gott...

Glömde visst. // Zimpelz

Av Zkrivaren - 21 december 2008 21:57

Ja, jag ljuger inte, så sant som jag är man.


Det hela började som det skall med en dam, en vikarie hos ICA. Hon blev så till sig av att jag ville mata myntomaten med...mynt.

Så att när jag gick till änden för att plocka varor, kom nästa kunds, tillika man och kassörskan som tydligen inte kunde glömma mig?, glömde att byta riktning för varorna. Plötsligt hade jag fem burkar barnmat ibland mina varor.

Det hela slutade med stort skratt och jag slapp barnmaten också.


`Nu slipper ni mig för ikväll, men en dam kommer nog åter igen...med täcket.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 december 2008 20:09

...är det idag och jag har glömt staken. Inte min alltså, adventsljusstaken. Här kommer den.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 december 2008 19:43

Hur otroligt det än är så har jag klarat det igen, jag har tyvärr överlevt årets mörkaste dag, och nu vänder det, innan vi vet ordet av är det vår, ljust och förhoppningsvist varmt igen. Fast ensamt.


Men det finns ju en och annan som sparkar mig där...bak.

Tur det, tänk om det var på den pigga villiga där fram? Hemska tanke!

Inte för nån klagat på fingrarna eller så, men det är ju den mellan benen som gör underverket...eller nytt liv. För regnrocken behöver jag själv när det regnar.


PÅ återhörande!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 december 2008 17:13

Vilka vänner man har.

Det är Britta i skogen, skånska Betty, Hanna i stugan, Pelle i storstan, "Västkustlisa", "Guldklimpen", Andreas i Borås, "ragatan från Gävle" och Värmlands pärla samt Alice i norrland. 


Jag gjorde mig besväret att önska alla jag känner...den vanliga hälsningen så här års. Och svaren blev som vanligt och lite till.

Från skånska Betty kom ett fint julkort, lite oväntat.

Alice i norrland, skickade sin högst personliga julhälsning, endast för mina ögon. Oväntat, men jättekul!

Britta i skogen, orkade tacka innan hon försvann. Jag duger inte längre.

Hanna, är tyst.

Pelle, drog till landet med familjen. Ingen tid för mig.

"Ragatan från Gävle" sliter ut en karl, men glömmer inte sina vänner. Tack!

"Västkustlisa" slet ut sig dumt nog. Hon lyssnade inte på mig.

"Guildklimpen" skällde ut mig för julhälsningen.

Andreas, är det ett år sedan jag hörde nåt. Släkten är värst.

"Värmlands pärla" är något man vill ha, men tystnaden är total.


Hela 2 av 10 svarar på mina julhälsningar.

Förra året var det 7 av 10.

2006 var det 8 av 10.


-"Det tar sig", som mordbrännaren sa.


Jag tackar alla som inte har skickat, nu vet jag vilka ni är och hur ni är.

Tack samma folk och några till som inte hördes av på födelsedagen.


Nu ska jag fira helgen med mina loppor, Ågren, oro och tysta väggar...igen.


//Zkrivaren






Av Zkrivaren - 21 december 2008 14:36

Att spela musik ibland handlar inta alltid om kärlek och sånt, det kan vara om den andra jag, detta som lever i mig... Den som vill få mig att lida. Tror vi alla har en "andra sida".... på gott och ont... Idag har jag fått för mina "synder" för gårdagen, vara stå ut...

Smärta. Att leva med Fibromyalgi!



Till alla friska som ej förstår eller till er
friska som vill förstå hur det är att leva
med fibromyalgi föreslår jag att ni
går till jobbet med.....

En begynnande förkylning.
Lite små feber
.
Dov huvudvärk eller lite
dov tandvärk.

Malande mensvärk, eller känningar
åt gallan.

5 till 10 småstenar
i skorna.

Tag med en gummiklubba
eller liknande
och slå med jämna mellanrum lite
varstans på kroppen.

Tag en dos med citodon så att
hjärtat börjar hoppa så smått.

Drick ett rogivande te så att du har
svårt att hålla dig vaken.

Ät en hel påse katrinplommon.

Tag en lång bit silvertejp och sätt den
längs med ryggraden, så att det känns
spänt och stelt när du böjer dig.

Spola händerna i iskallt vatten,
känn smärtan och stelheten.

Det och lite till är vardagsplågor.

Utöver det här finns det sämre dagar
då får man multiplicera detta med ett
lämpligt tal. En liten fråga - Hur många
av er orkade med de
Första timmarna?
Första dagen?
Veckan?
Månaden? Året? Åren?

Önskar alla en fortsatt bra, helt vanlig söndag därute. Kram Zimpelz...:-)

Av Zkrivaren - 21 december 2008 11:34

Två par satt och spelade kort. Leif råkade av misstag tappa några kort på
golvet. När han böjde sig ner under bordet för att plocka upp dem noterade
han att Mickes fru, Lotta, inte hade några underkläder på sig! Lite chockad
av detta råkade han slå huvudet i bordet och rodnade kraftigt.
Senare när Leif gick till köket för att hämta lite förfriskningar, följde
Lotta honom dit och frågade: "Såg du någonting under bordet som du gillade?"
Leif erkände: "Mm., ja det gjorde jag".
Hon sa: "Du kan få det, men det kostar dig 1,000:-".
Efter en minut eller två, indikerade Leif att han var intresserad. Hon
berättade för honom att eftersom Micke jobbar på fredagseftermiddagar och
Leif inte gör det, så skulle han komma hem till henne runt tvåtiden på
fredag eftermiddag.
Fredag kom och Leif åkte till hennes hus vid 14-tiden. Efter att ha betalat
henne 1,000:-, gick de till sovrummet och hade vilt sex ett par timmar.
Sedan smet Leif iväg i god tid innan Micke kom hem.
Micke kom hem runt 18.00 på kvällen och frågade sin fru, "Kom Leif förbi
under eftermiddagen?" Helt överraskad av frågan svarade Lotta, "Ja, han kom
förbi i ett par minuter." Nästa fråga Micke ställde var, "Gav Leif dig
1,000:-?" Lotta trodde nu att Micke visste om allt, så hon svarade, "Ja, han
gav mig 1,000:-."
"Bra" säger Micke, "Leif kom förbi kontoret i morse och lånade 1,000:- av
mig, och han sa att han skulle åka förbi vårt hus på eftermiddagen och
betala tillbaks pengarna.

Det är skönt att ha vänner man kan lita på."

Av Zkrivaren - 21 december 2008 10:44

Satt och såg filmen Love Actually... Där spelade denna låt, den är bara bäst i olika sammanhang. Här kommer lite av gårdagen(skrivet igår)


...Och frisk... Och Man...
Är jag inte... (även om jag har hälften av man). Jag är liten svag och sjuk, men skam den som ger sig.


Var någon "glad" som kvittrade en kommentar att det sprang karlar här, kan säga det var inget att vara avis på. Den ene, snickaren har jag nu städat upp efter, inte vanligt utan liggandes på knä med skrubb. Har fått flytta möbler tillbaka så nu är jag slut. När jag skulle flytta illbaka köksbordet förstod jag det vägde mer än mig, fick jag tänka ett par sekunder... hade att välja att bära eller dra, hade redan kommit fram till att det inte gick att ligga under och lyfta med rygg... stack in i uthyrningsrummet och tog en tygmatta, förstod det inte gick med plast, la det under de ben som skulle var intill vägg och juckade lite tills det gick... inga 4 sekunder där inte. Nu står det som det ska igen och jag är helt slut i kroppen. Annars har jag för mig man känner sig tillfredsställd efter, hmm


Den andre drog iväg mig på hög-tidsbordet, vilket jag är anti mot. När vi väl kom dit fick man glögg som välkomstdryck... jag tog den med mest procent i, har hört att det är det som görèt. Hon som ägde stället förklarade att enligt tradition såskulle man gå och ta mat i viss ordning, 5 gånger... jag höll på att smälla av redan då, jag kände mig mätt. Nu var det att försöka... Första... sill och potatis gick bra, no2... sen var det dags för fisk... kan tala om att det blev lite av laxen och sås därtill. No 3, kallskuret, vilket lite var segt och äckligt, något var av det jag minns från den tidiga domen, No 4... köttbullar och div varmt. Sega köttbullar, var egentligen inget där som lockade efter smakprov. Höll på att glömma no 5, dessert, det var ris ala´malta.. Här var det helt stopp, det blev en kopp kaffe och en ischoklad. Kontentan av detta bord är, skönt det bara blir ett.


Har jag nu tur så får jag "färdtjänst" till Oslo då jag drar på min semestertripp, vilket som också kan ge problem som jag egentligen visste, men inte insåg just när det dök upp. Återkommer i det ämnet.


Nu har jag sett till att värma lite glögg efter mitt dagsverke, vet ni att det är gott att spetsa med Whisky, om inte prova... den behöver inte vara av finast sort.


Önskar er en bra söndag. Min kommer bestå av nåt bestående återkommande, fast lite värre efter dagen. Men det är bare å "Jump up" trots bakslag. Är det inte så vi gör jämt och ständigt? och visst reser vi oss igen...

Kram från "enklenen"...:-)

Ska tillägga, när kvällen var slut var glöggen, whiskyn också det... glömde, jag med, pust...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards