Alla inlägg den 6 december 2008

Av Zkrivaren - 6 december 2008 21:54

Nu påkvällen är blodtrycket lågt och huvudvärken åter, tangenterna har egna liv, och det känns som jag springer efter dem, när jag skall skriva denna korta nattblogg.


Jag önskar alla en god natts sömn.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 december 2008 18:30

En sammanfattning av lördagen skall jag försöka få ihop, som började klockan 02 inatt, när jag sovit i drygt en timme. Men det var inte värken, febern eller frossan, som väckte mig, utan saknaden av allt det där!

Som ett mejl i datorn kom det, och att somna om var omöjligt.


Jag klev upp och satte mig i vardasrummet, värmde upp rummet så jag slapp dra igång el-elementet. Läste lite i en gammal tidning, sedan sov jag i tre timmar.

Jag gick sedan till sängen och sov till 9:40, och klev upp...symptomfri i hela...10 minuter, men det släppte efter ett tag och först klockan 12 tog jag värktabletter igen


Jag blev åter bättre och tog mig ut på en promenad, något jag verkligen behövde. Gick ner på relativt pigga ben till ICA, tittade in och handlade tandkräm, sedan tog jag mig hemåt, men sedan var jag ganska trött igen.


Så nu blir det vilande läget igen, dock bara med ömmande tand, lätt huvudvärk.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 december 2008 17:59


Har det någon gång hänt att du fått lite för mycket att dricka?
Lugn, det har hänt de flesta! Om du någon gång upptäcker något av dessa symptom, är det dags att börja tänka efter…


Symptom: Drinken varken smakar eller värmer. Skjortan känns blöt.
Orsak: Du har inte munnen öppen när du dricker eller du sätter glaset till fel del av ansiktet.
Åtgärd: Köp en ny drink och träna framför spegeln tills du behärskar tekniken.

Symptom: Drinken varken smakar eller värmer. Drinken är ovanligt klar.
Orsak: Glaset är tomt.
Åtgärd: Försök hitta någon som bjuder på ny drink.

Symptom: Fötterna känns kalla och fuktiga.
Orsak: Du håller glaset i fel vinkel.
Åtgärd: Vänd på glaset så att öppningen riktas mot taket.

Symptom: Fötterna känns varma och fuktiga.
Orsak: Du har delvis mist kontrollen över kroppen.
Åtgärd: Leta upp en hund som du kan skylla på. Kräv en drink av husse som tröst och ersättning.

Symptom: Baren är suddig.
Orsak: Du tittar genom botten på glaset.
Åtgärd: Försök hitta någon som bjuder på en ny drink.

Symptom: Baren gungar.
Orsak: Du sitter i tvärdrag.
Åtgärd: Sätt dig i ett hörn eller trä stolsryggen innanför skjortan.

Symptom: Baren flyttar sig.
Orsak: Du håller på att bli utburen.
Åtgärd: Försök att få reda på om du bärs till en annan bar. Om inte, skrik att du blir kidnappad.

Symptom: Det har plötsligt blivit mycket folk.
Orsak: Du ser dubbelt.
Åtgärd: Blunda med ena ögat.

Symptom: Väggen mittemot är avdelad med takbjälkar och lampor sticker ut.
Orsak: Du har fallit baklänges.
Åtgärd: Om glaset inte är tomt så ligg kvar. Be annars om hjälp att komma upp till baren.

Symptom: Det har blivit skumt. Du har fimpar och grus i munnen.
Orsak: Du har fallit framåt.
Åtgärd: Samma åtgärd som 'fall bakåt'.

Symptom: Sängen är hård, kall och blöt när du vaknar. Du känner inte igen ditt sovrum.
Orsak: Du har sovit i rännstenen.
Åtgärd: Försök att se på klockan om baren är öppen, om inte - somna om.

Symptom: Allt börjar mörkna.
Orsak: Baren håller på att stänga.
Åtgärd: Bli HYSTERISK!


Ha de gött och ta det lugnt på puben, själv ska jag roa mig med ett parti "rundschack"... Får väl se vem som blir mest matt i natt... Zimpelz

Av Zkrivaren - 6 december 2008 17:47

Hejsan

Datan åter på plats efter några dagars krångel.

 Varför ska de krångla ( datorer alltså) .

 Har släktforskat lite och hittat några roliga kort på internet .

 TEX ett på min morfar som är född 1901  kortet taget i hans tidiga tonår. Nu när min data är frisk och kry så blir det säkert mer lust att leta vidare på nätet efter mina släktningar.

När man börjar så blir det bara mer och mer man vill veta .

Tar tid att leta men roligt när man hittar .

Annars börjar det att dra sig mot julen och det börjar vara dags att inhandla julklappar och mat.

Nödvändigt ont , men kul ändå .

Helst nu när barnbarnet börjar bli stor ( 2 år i april) och förstår mer .

Ja hon (barnbarnet) är min guldklimp och min stora kärlek i livet.

Utan henne och mina barn och mina chattvänner ( helst en i östra sverige)skulle det vara tråkigt.

Ha en trevlig lördagkväll

//zladdertackan


Av Zkrivaren - 6 december 2008 11:16

Jo, där den ska vara, men nu avser jag adventsstaken.

Inte mindre än åtta personer som jag känner har problem med dessa stakar. De har kommit bort!

Folk letar och kommer till mig och frågar om jag kan undvara en åt dem. Jag har mina i fönstret och där vill jag ha dem, även om jag inte gillar julen.


Mitt förslag är att köpa nya stakar, de är ju billiga idag, om man inte ska ha en värsting till högt pris.

Av Zkrivaren - 6 december 2008 10:59

God lördagsförmiddag besökare!

Idag är det lite mindre deppigt, men natten har varit lång och tidvis mycket tuff då jag befodrades och steg i graderna.

För den oinvigde innebär det en stigande feberkurva. Detta som följd av frossade under flera timmar.


Smärtan från min tand, ett pyttehål som fick smält mjölkchoklad på sig, värker mindre och jag har sluppit Iprenmannen, sedan igår. Skönt. Däermot har jag huvudvärk fortfarande, men mindre än igår. Hoppas det bara blir åt rätt håll i fortsättningen också. Som mindre ensamhet....

Av Zkrivaren - 6 december 2008 00:01

Kontokort på vift...

Nu var det tomt i huset igen. Nästan öronbedövande tomt. Fick precis samtal och de satt nu på hotell vid Gardemoen och skulle dra ut och äta en bit mat. Willy hade skött sig nästan hela resan och låg på sängen och sov.

Samtalet ja, det var för att tala om att de kommit fram och att det dykt upp ett problem, höll andan för man vet aldrig vad de har glömt då de alltid är jäkt när de drar. Nu frågade J var jag har min kortmapp, förstod inte varför hon frågade... svarade att den ligger väl här någonstans. Hon bad mig att inte leta... den hade hon tagit med sig... av misstag och den var nu Oslo! Funderar på om hon inte ville hjälpa mig att spara eller något annat omtänksamt, hmm

Nu visade det sig att E har en lika dan och J hade lagt ner min i skötväskan och E hade stoppat på sig sin... Helt plötsligt kändes det som jag blivit strandsatt, helt naken på en öde ö utan pengar, vad man ska med pengar där till vet jag inte... men känslan var så.

Vi bestämde till slut att hon skulle skicka ner den i ett brev från hotellet så jag skulle få den snabbt, hon hade annars fått ta med den till Longyearbyen och skickat den rekommenderat därifrån. Det hade tagit extra tid och jag kan inte vara utan den . Nu är jag en kortoman(låter värre än vad det är), vilket för mig betyder att jag aldrig har lösa pengar utan betalar allt med kort, bensin, mat och annat. Nu får man hoppas det brevet kommer fram annars får jag sitta kvar på ön ett tag. Visst, jag har mitt pass och kan ta ut kontanter på banken som man gjorde förr i tiden. Känns nog som jag ändå väntar in posten och sparar pengarna de dagarna och ser vad som händer. Säg inget, jag vet det kan komma på villovägar och i fel händer, men jag tar den risken

Innan min dotter drog undrade hon m jag vill skicka iväg ett brev till skattemyndigheten för hon hann inte, självklart gör man det. Fick se var det var, vet ni va?... Min dotter har tänkt flytta hemifrån och ta William med sig... hon flyttar till Svalbard och ska arbeta, vid snart 28 års ålder! Utan att fråga sin mamma om lov! Detta hade också E (pappa till W)skrivit under på, nu känner jag verkligen att jag fått egen lya... Funderar på om jag inte ska skriva mitt namn på lappen att jag godkänner det också...:-)

Just nu känns det naket, öde, tomt... och om jag ska erkänna... så är det inte långt kvar till en tår...  Ska säga det vill mycket till att erkänna att jag skulle vilja ha någon här nu... men nu skulle jag behöva någon som höll mig uppe... Saknar just nu, så mycket...

Önskar alla en god natt och en bra söndag... Kram ”twoinone”...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards