Alla inlägg den 30 december 2008

Av Zkrivaren - 30 december 2008 23:01

Läs, skriv på, detta är viktigt för alla i samhället!!!


Låt gärna barn skriva på också, eftersom det finns "skoldemokrati" och de har rätt till det enligt lag.

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472Nu rullar det på med insamlingen, snart 800 påskrifter. Var nu med och hjälp till att samla folk som skriver under. Imorgon sitter många med gäster... Vet man inte ska ha på datorn men för barnens skull, vad gör vi inte?

Hittade detta i en blogg igår... så sant?

Vänder du det lilla barnet ryggen, släcker du dess livsglädje och tillförsikt. Hat föder hat. Rädsla föder rädsla. Självförakt föder självförakt... Allt detta på grund av en oförstående "förstenad" vuxenvärld!

På denna länk finns en överlevare... LEVA MED MINNEN

Några av hans ord: "Jag vill att NI ska veta. Jag mår bra idag är trygg i mitt vittnesmål. Det betyder mer än bara för ett barn. Allas vårt ansvar barnens väl.."

Ta er tid att gå in och läsa hur man kan leva vidare efter... En blogg om en utsatt som idag är vuxen, nu ute för att hjälpa andra komma ur garderoben och våga berätta. Tumma gärna hans inlägg!

http://blogg.aftonbladet.se/21615

Ps... Du glömde väl inte?... skiva under... Ds. Tack på förhand... // Zimpelz

Av Zkrivaren - 30 december 2008 22:27

Var det inte heller att springa på stan, det tar sån tid och den borde jag ha, men icke. Massor med galna mellandagsreakunder, trångt och långa köer. Sen fattar jag inte var alla får pengar ifrån, men nästa gång ska jag fråga.

Turen gick till Apoteket... kölappar och till 2 olika, nu bar det sig inte bättre än jag missade min chans att komma fram... då det var just jag. Sen fick jag köpt mina nästaårs-kalendrar så jag kan skriva in alla viktiga saker. Den hade också förändrats sen förra året... en massa extrarader, de var så smala att det inte gick att skriva på... men man kunde ana att det kunde få plats massor, om man tog fram ett förstoringsglas. Men som alla vet är det nya tider.

Stack sedan en hurtrunda i klädaffärer och såg om jag kunde hitta något nytt... ja sånt som kommer till våren. Hittade inget så det blev i alla fall billigt, idag. Nu måste jag och Mysaset hinna med en tur till Torp och skutta runt. Skulle behöva en vän som drar mig, men det kan man ju inte be om. Kom på idag att jag skulle ha med badkläder också... har inte vågat prova den gamla med risk att jag växt ur den. Sen är det ju så att jag kanske borde köpa en våtdräkt som drar upp allt nerifrån och upp, visserligen skulle halsen bli enorm, för det uppifrån faller ju ner, pust...

Blev en tur till affären och inhandla mat till imorgon... för den traditionen vill jag hemskt gärna behålla... God mat, för det tycker jag vi är värda. Vad det blir... tja, nåt i köttväg med potatisgratäng och gorgonzola. Något som blivit vareviga år. Fick sett till att tanka upp bilen i samma veva. Sen var det hem, parkerat och in, kommer på att jag glömt en sak så det var bara slänga ut varor på balkong och iväg. Denna glömska är inte att leka med. Har nu på kvällen tagit det lugnt och sett till att få i mig sånt som inte är bra, men ett måste efter en stund på stan.

Kom på att idag för 28 år sedan var min minsta dotter på sitt första bröllop... Tänk va en kommer ihåg ibland och så oviktiga saker...

Nu lämnar jag för ikväll (tror jag) och önskar er en god natt, hoppas inte alla behöver sova i en fotölj. Kram från // Zimpelz...:-)

Slår ett slag för ”En manifestation för barnen”

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

Nu har 773 779 787 skrivit på... satsas på 1000 (bara227 221 213 kvar)innan tolvslaget imorgon... både här och där. Rackarn, nu hinner man inte blinka förrän fler skrivit under. Så hjälp till, se till att alla ni känner skriver på!!!

Av Zkrivaren - 30 december 2008 21:40

Kvällen är här, sängen är ledsen, jag med. Jag har haft en bedrövligt måndag, kan tisdagen bli bättre, för inte blir 2009 det!?


Jag ska krypa ner i bingen och vara miniplayboy, så hörs vi imorgon, om inte en viss dam kommer och drar...i en viss sak.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 30 december 2008 21:00

Mamman och pappan sa åt pojken att gå och lägga sig. Mamman och pappan gick till stora sängen och släckte lyset. Sedan kom barnet och tände lampan.
- Mamma, pappa jag hade mardröm.....
Barnet stirrade på pappan och mamman och utropade:
- Pappa, varför har du en plastpåse på korven där nere?

Av Zkrivaren - 30 december 2008 20:38

Femtielfte försöket och jag kom in, fantastiskt. Kontrollen är bättre på korrekta saker än felaktiga.


Precis som dagens släktforskning i bibblan. Först måste jag jaga damerna en bibliotekarie, som kunde hjälpa mig. Sedan fungerade SVAR. Jag gick över till iCA, toapapper o vitlök, det första fanns inte det andra. När jag stod och begrundade var jag kunde få tag i personal, kom en ängel, "min snabbkassörska", lika ljuvligt vacker som mysigt snäll, och hon hjälpte mig på ett utsökt sätt. Så jag träffar henne nog i morgon igen, då toalettpapper finns...hoppas jag.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 30 december 2008 12:17

5 kvar...

Har nu suttit och väntat på att någon skulle vakna till liv, men icke då. Vet inte om ångmaskinen tagit hans uppmärksamhet eller om det är återbesök på ICA... igen. Dessa kassörskor... :-) Hur som hoppas jag han fått en god morgon! Nu till mitt...

Då var väskan framtagen, sommarkläder tvättade. Tiden går fort så snart sitter jag på planet till värmen. Nu kommer jag nog att få lite sistaminutensamtal från barnen då de kommer på att saker de trodde fanns hos dem faktiskt kan finnas här. Tom sånt som de slarvat bort tror de att de glömt. Det brukar aldrig slå fel.

Idag blir det att ta sig ut och införskaffa det jag inte klarar att sitta på en öde ö utan. Ska inte skriva det här för ni skulle bli förvånade och tro jag inte är normalt funtad...  Vilket jag inte alltid är enligt barnen. Barnen brukar slå vad om vad som finns i min kappsäck, ibland har de fel och det blir extra roligt. Kom ihåg när jag åkte till Lanzarote och letade efter majonnäs och under hela veckan lyckades jag inte hitta det jag trodde stod på burken. Det var ofta en rinnande sörja... Tur det fanns stora solmogna söta tomater att ha på smörgåsen.

 Sen finns det mycket annat som inte är vad man tror. Massor av skit med vitlök i, något jag är allergisk mot!!!

Men ni behöver inte vara oroliga, jag kommer överleva... finns ju vatten på flaska så torrare än vad jag är blir jag inte.

Inte har det kommit några svar på mitt brev, men det kan ju vara så att de som lever med ”vilja” behöver eller snarare ska ha lång ledighet, säkert betalt och...

Önskar er alla en bra dag. Nu får jag komma igång... Ska tala om att nu kom solen... kan det vara ett tecken? Sköt om er // Zimpelz

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards