Alla inlägg den 22 december 2008

Av Zkrivaren - 22 december 2008 22:46

Har idag mailat Göran Hägglund, Cristina Husmark Pehrsson, den avgående kungen på Fk, de övriga partiledarna om att få svar på hur en från försäkringskassan kan utrycka sig så dumt om de sjuka... Har nu det Nya som ska besitta tronen efter Malmborg att hitta. Skam det som ger sig

Måste väl finnas nåt som säger hur och vad de säger. För er som inte sett Agenda, gör det.

Detta brev skickade jag...

Hej , detta blir lång och tråkig läsning... men hoppas du tar dig tid. Jag som skriver är 53 år, ensamstående, outbildad och har levt med smärta under längre tid.

 Mys-algos kallar jag mig för det ska låta ”trevligt”. Du ska veta det är ingen större mysfaktor på mitt liv... Att leva med ständig smärta är ett jobb, även om så väldigt dåligt betalt. Ständigt med fk ”anda” flåsande i nacken... allt för att få de sjuka ur systemet...flytta statistiken till nästa bidragssystem... även om jag vet att det heter sjuk”försäkrings”system... vad nu det ordet innebär , kanske kan få svar på det när vi ändå är igång???

Just nu i denna stund funderar på varför jag ens försöker anstränga mig och skriva till någon som ändå inte verkar bry sig... Har ju skrivit mitt livs historia tidigare... men den fastnade tydligen inte... eller så gör du som jag... förtränger saker för att klara mig så bra jag kan.

Hur som... Satt och såg Agenda häromdagen och höll på att springa i taket (bokstavligt)av det mest plumpiga uttalande jag hört... då har jag hört många på de senaste åren om de sjuka och deras situation. Vill fråga dig hur du ser på att de sjuka nu lider av ”arbetsovilja” också. Man kan väl inte kalla det annat än så, då Cecilia Udins intelligenta uttalande som säkert fick de flesta sjuka (kan funnits en och annan empatisk och) se rött, vilket man kan tycka är rätt färg i dessa hög-tider:

 ”Genom att sänka sjukförsäkringen till 75% efter en tid så ökar man den sjukskrivnes VILJA att arbeta”...

En sak till som blev sagd... att det inte var meningen man ska leva på ”bidrag” och den enda utvägen för den som inte klarade sig fick söka... Ops då!... socialbidrag hos kommunen, ännu ett intelligent uttalande, eller vad tycker du?

Ska tala om för dig den enda vilja jag har och många sjuka med mig är att ”VILJA BLI FRISK”... Har du någon som helst aning om vad de sjuka får genomleva pga hetsakten som pågår. Pga alla dessa nya regler blir vi bara mer och mer isolerade från den friskes värld. Vi mår mer och mer psykiskt dåligt av att pressas bli ”friska”. Att bara formligen skicka ut folk, för det är det ni gör idag... till VAD? Hur ska vi kunna överleva och klara vår egen vardag om vi inte kan få vara de vi av egen vilja inte velat?... eller ens trott vi skulle blivit.

Är det inte dags du och de dina (alliansen) ställer er upp och inser att ni inte klarar göra en Sjuk frisk, möjligen kunde Jesus det, men det kan ju vara en skrocka, för jag tror inte man kan säga ta din säng och gå... hur mycket ni än vill... er ”vilja” får inte fortsätta då det nu är många som kommer duka under och hamna i en annan statistik...  självmord statistiken. Ska det behöva gå så långt kan vi börja snacka ”arbetsovilja” .

Så nu vill jag ha svar på vad hur du ser på ”saken”?...  Vad är att den sjuke inte vill? Bli frisk? Tror inte du att vi vill Vara som de flesta andra som blir belönade för ”friskt uppförande”? Alltså få mera kvar i plånboken, vi lever ju på fattiggränsen idag och trot eller ej... vi vill också ha råd att fira denna tid.

Du/ni tror väl inte ens i er fantasi att vi sjuka/skadade inte vill känna deras skara som kan jobba och få mer ut i plånboken... Kan bara tala om för dig... jag har inte valt mitt liv... Det gjordes av Fibron med dess tillhörigheter.

Så nu sitter jag här och väntar på svar från dig...

Önskar dig en fridfull Hög-tid under tiden, jag själv... får fira min på mitt lilla vis... även om det är med ”ovilja”. Mvh Mys-algos

Skickade även med detta Hög-tidskort...  med en önskan att de får en God jul...

Sköt om er därute... önskar er en god natt...// Zimpelz



Av Zkrivaren - 22 december 2008 21:31

...är det dagen före... och allt går sin gång igen.

Härifrån är det inte mycket att förtälja. Dock ovanligt mycket folk ute och rör på sig eller handlar inne i affärerna, inte minst ICA, där till och med personalen julhandlar. Och kassörskorna bara blir...sötare!

Själv får jag göra nåt annat.


Lev väl!



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 december 2008 16:22

En liten kille stod vid bardisken då det klev in en bamsekille som utan vidare klippte till den lille så att han föll medvetslös till golvet. När han vaknade fann ha en lapp bredvid sig med texten:
Karate - Svarta bältet 1997
Nästa kväll stod den store vid baren då del lille kom in och drämde till bjässen så denne slocknade. Då han vaknade låg det en lapp på golvet:
Startvev - Volvo 1939

Av Zkrivaren - 22 december 2008 11:03

Det är lunch för många, av de som nu jobbar idag.

Andra tar det lungt, samtidigt som några stressar som galnngar överallt, in och ut, in och ut...i affärerna. Allt ska handlas innan man stressar vidare.


Det är en fördel som ensamstående, man slipper stressa, för jag bryr mig inte om dem som inte bryr sig om mig. En enkel ekvation.


//Zkrivaren som tar det lungt

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards