Alla inlägg den 16 december 2008

Av Zkrivaren - 16 december 2008 23:51

GÖR EN INSATS FÖR BARNEN I VÅRT SAMHÄLLE. SKRIV PÅ, BLOGGA, MAILA... bara ni stöder på ert vis. Alla barn som har det svårt behöver hjälp på ett eller annat sätt.


Om några dagar står snart en stor helg för dörren. Hur många mår inte illa då, barn som ska vara glada då föräldrar super, misshandlar... både psykiskt och fysiskt. Barn som blir utsatta av alla de slag och ingen bryr sig. Man kan bara föreställa sig hur det känns när skolan önskar alla en GOD JUL när de ska ha jullov, hur de blir påminda om allt jobbigt de har och alla förväntningar de har... som sen får i spillror för att de ingen hjälp får i sin situation. Ingen vågar eller har tid att bry sig, för de har bara tid med sitt...

De flesta hoppas varje år att det ska bli bättre... men blir bara samma besvikelser som året innan. Hur blir dessa barn i framtiden? Vad har de fått med sig in i vuxenvärden? Hur ska de bli för dem?

Nu är det säkert många som undrar vad jag sitter här och tar upp er tid och förstör er glädje med mitt ”tjat” om de barn som är tvungna leva i den bistra sanning... Ja, det får ni tänka ut själva varför...

 

Jag vet det inte går att göra underverk på egen hand, har både blivit avstängd och förringad.

Jag missunnar ingen att ha en bra jul... men under tiden kan man hjälpa så gott det går. Säkert många som har många folk samlade på julen, så varför inte ta tillfället i akt och få era gäster skriva på för barnen... Den ”klappen” gör inte barnen nåt ont och den kostar bara några minuter av en tid.

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

// Zimpelz


Av Zkrivaren - 16 december 2008 21:07

"...blodet bubblar man är kåt..." "...blivit utskälld av en snut..." Taget ur "livet är en fest" med Ntaionalteatern. Och allt stämmer utom snuten, jag blev utskälld av en vän. Det gör jävligt ont!


Får uppbåda mina sista krafter till sängen, eller en ny tur till ICA, till skönheten i kassan som får ena benet att....liksom vilja stanna hos henne (kanske 2 ben) samtidigt som det tredje går framåt ut. Det var nog leendet från denna underbara kassörska.

Nu får jag väl resten av damerna över mig nästa gång jag kommer...eller blir det bara pikar?


//Zkrivaren


Supernatural - hest er best som pålegg  

Av Zkrivaren - 16 december 2008 18:38

Barnen fick lussa – hos pedofilerna!!!

När jag gick in på ”creeper”, en sida som övervakar vissa sidor som olika myndigheter kikar runt på... hittade lite vad fk personal gör på dagarna, klicka in och se

 www.gnuheter.com/creeper/name/F%C3%B6rs%C3%A4kringskassan


Därifrån hittade jag också att de var inne på

En sida som ger ut... Information om dömda sexualbrottslingar

www.sexoffender.nu

Hittade då också länk till aftonbladet om att barn hade lussefirande hos de dömda... säkert många som läst redan.                        

”Anställda rasande över de intagnas kommentarerFängelseledningen bjöd in barn att uppträda för några av Sveriges värsta pedofiler.Efter luciatåget i fredags sa några av fångarna:– En sån skulle man ha. ”

www.aftonbladet.se/nyheter/article3995841.ab

Av dessa fynd finns mycket att diskutera om... För det första och allvarligaste är nog hur de kan släppa in ett luciatåg till de dömda sexbrottsdömda... våldtäktsmän... pedofiler osv. Var fanns de vuxna som var med som borde har mera förstånd... de som borde insett hur oförståndigt detta var. Vad ska barnen dit att göra, och varför ska de intagna ha det "trevligt"... De ska väl straffas och inte uppmuntras med att skicka in barn??? Finns snart inget som slutar förvåna mig...

Sen kan man undra vad de gör på försäkringskassan och då på betald arbetstid... ”våra” skattepengar så sitter de och smyger runt. Flera ställen de är inne och läser på är på ställen de är kritiska mot försäkringskassans sätt att behandla de sjuka, sen kan man undra om de inte sitter där och tror de kan hitta såna sk ”fuskare” som de kan jaga skiten ur, gärna till de tar till ”snaran” eller ”ättestupan eller annat lämpligt sätt att försvinna för att inte ”paratisera” på ”vårat” välfärdssamhälle. Att vara sjukskriven, ha sjukersättning är ett lämpligt byte i jakttider... De som inte jagas av fk är väl de som sitter bakom galler... de är ju verkligen sjuka, eller?

Sen kommer jag till sidan som lägger ut de dömda sexbrottslingarna... är det rätt eller fel? Vilka konsekvenser får det för alla berörda?

Jag förstår de som är offer att de vill att info kommer ut för att varna andra. Personen kan vara din granne... och man vill veta vad som rör sig i ens omgivning. Sen kommer man till att förövarens familj blir straffad... kanske tom barnen.

Efter mycket dribblande med mig själv har jag kommit fram till att jag tycker man bör få reda på om dessa sexbrottslingar bor i någons grannskap... De barn som råkar ut för dem måste skyddas även om det är på bekostnad av... Jag tycker tom att de ”valt” att inte få ha sina egna barn. De borde inte få vistas lösa i samhället överhuvudtaget.

Ha det så bra ni kan...//Zimpelz, Danthe, Zangel och sist men inte minst Zombiz... (kärt barn har många namn)...

Appropå barnen... Gå in och skriv på "En manifestation för barnen", finns då mycket fel i samhället som barnen får lida för... De behöver er hjälp. Lägg länk med uppmaning att andra gör detsamma... kanske vi kan komma upp i 1000(idag 644) namnunderskrifter innan jul. Det är min önskeklapp i år, vad är din???

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472


Av Zkrivaren - 16 december 2008 16:36

En av killarna på verkstan dök upp vid tiotiden.
- Jag är ledsen att jag kommer för sent, sa han. Men det är inte mitt fel. Min fru fick barn i morse!
- Det var tråkigt att höra, sa kamraten.
- Vad menar du med det?!
- Ja, det är väl tråkigt att det inte är ditt fel...

Av Zkrivaren - 16 december 2008 11:10

Klockan är 06:22 när jag vaknar på ett ovanligare, men bekant sätt, skakigt. Huset skakar och garderobsdörren fläktar mig genom att åka upp och igen. Sängen är rena vibratorn...och jag som inte ens hade kvinnligt besök i natt.


Det är inte första jordbävningen jag är med om, men  den kraftigaste och man blir skakad och orörd. Några större skador har jag inte här, inte heller hört. Nu är det bara att vänta på efterskalven, så damernas lilla avlånga vän kan kastas i väggen,här är det naturliga krafter som vibrerar.


Tidningarna skriver mycket om det Barometern i Småland och övriga mindre som större tidningar i Blekinge och Skåne, liksom Expressen, det är inte varje dag vi skakas om med denna kraft.


//Skakande zkrivare

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards