Alla inlägg den 23 december 2008

Av Zkrivaren - 23 december 2008 23:19

för alla barnen...

Fast jag själv skulle vilja lägga "Jag mår illa"

Men det viktigaste är barnen...

Tänk på dem när dessa tider... SKRIV UNDER!!!

 http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

Kan inte säga mer

// Zimpelz

Av Zkrivaren - 23 december 2008 21:01

Klockan springer mot julafton och jag orkar inte hänga med. Nån motta på motionen får det vara ändå. Fast med en dam kan man alltid motionera...som det heter.


Nu under julen kanske bloggen blir lite lidande eftersom det är...helg, en sådan där lång trist.... helg. Vad ska jag då skriva om, kanske hur tråkig/rolig/mysig julen blev? Kanske det blir så.

Håll utkik i denna blogg för mer information.


Lev väl o ha det gott!



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 december 2008 17:39

Det är fortfarande dagen före, sex timmar och 20 min ungefär innan dagen före är borta.

Borta är snart alla jag känner, de jag räknar till mina innersta vänner.

Borta är snart min kraft, så julsångerna tar loppor, Ågren med sambo Oro hand om. Jag håller för öronen.


Men det finns ljus. Solsken och härligt väder fick livsandarna att väcka både mig och en livlig krabat, som drog ner gylfen.

Jag tog mig en riktigt skön lång lång promenad som jag avslutade hos ICA, där det var riktig julstress. Först kom en kärra högre en den charmanta förerskan, med grönsaker. Hon klarade det galant och allas tår var kvar. Jag skulle egentligen bara ha en liten påfyllnad, så för mig gick det snabbt...att nå kassorna.

I kassan vid fönstret satt "min" snabbkassörska, ljuv som få, som får de sammantagna rosorna i Holland att blekna i jämförelse. Hennes leende ger mig nästan hjärtstopp, men ska man falla död ner, ska orsaken vara ett sådant leende.

Tyvärr var det lång kö med vagnar fyllda av varor, så jag tog en kortare kö, till en för mig gammal bekant, men hans minne var visst nån annanstans.

Och inte kunde jag ta mig fram i stressen och önska den finaste kassörskan en God jul heller.


Men det gör jag här, för jag vet att personalen läser också.


                                God jul & Gott Nytt År!

                                önskas

                                personalen på "min" ICA.

                             

Nu ska det bli chatt och snack, om jag inte drar mig som....Nä, hon måste få slå in varorna...


                               God Jul & Gott Nytt År!

                               önskas

                               alla besökare.


                             

//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 23 december 2008 09:52

Ny tisdag, nya tag och nytt väder!


Det är för första gången sedan... 250 år vackert soligt väder, vilket man har saknat länge. Nu kanske man kan dra på munnen...nån millimeter.

Själv förbereder jag mig för...ingenting.

Så kul skall jag nämligen ha det närmaste dagarna.

Ska vara social mot mina loppor, väggar och Ågren, kanske vi sjunger tillsammans?


Nu glider jag iväg en stund!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards