Alla inlägg den 10 december 2008

Av Zkrivaren - 10 december 2008 22:04

Ännu en dag är på väg att ta slut, och en dag närmare helveteshelgen är vi.

Nej, jag menar inte Lucia, utan det som snart sagt alla ska prata om, jul, nyår osv. Det är helvetet för mig, och många andra, sådana som en del med familjer, släkt o vänner bara struntar i, tills ledigheten är slut, då kanske man duger till nåt igen, men bara kanske.


Ensam i bostaden (om man har sådan) gå planlöst runt, kanske ser på TV (om man har sådan), lysnar på radio (om sådan finns), undrar varför telefonen inte ljuder. Kollar om den är trasig, tittar ut för att se att ingen är ute, inte ens en ensam själ syns. ensamma får inte synas under jul, bara grupper med trevliga och glada människor, som skrattar, sjunger och äter god mat...tillsammans. Den ensamma förblir just ensammen.


Ensam är jag, snart i bingen igen.

Av Zkrivaren - 10 december 2008 12:59

I mitt förra inlägg ställdes en fråga, och den har nu besvarats, för det vita helvetet kommer med stora vita flingor ner utanför mitt fönster. Hoppas det inte ligger kvar.


Jag som fick idén att springa in på bankkontoret vilt skrikande, och fortsätta mot bankens valv, varvid någon säkert hinner slå igen den stora dörren och jag brakar in med ansiktets högra halva med ett dån som ger utslag som jordbävning.

Sedan kan jag spotta ut min onda tand, kanske få sätta in den också...i valvet?

Nåja, efter en munskölj är det bättre i käften så idag glappar den rejält, fast det slipper du besökare höra...än så länge.


Apropå munsköljning, jag köpte det för första gången i mitt liv igår. Efter att ha rotat igenom alla hyllorna, blev det min tur i kassan, jag frågade efter det jag skulle ha och ta mig på...nåt, hade de inte flaskan innanför disken. Och jag som stått och slösat energi på att möblera om hyllorna utanför.

Jag upplystes om att instruktionerna fanns på flaskan och fick betala för flaskan inkl instruktioner.


Vad som inte står är under hur lång tid man skal ta det. Är det en vecka, en månad eller ett år? Inte vet jag, men fan vad illa det smakar.

Nu vet jag, tack vare ivirgt sökande, att jag ska ta det 2 ggr dagligen i en vecka. Alla "baskelusker" försvinner ur käften, så nu kan jag kyssa alla damer med ovanligt ren mun. Bara att ta en nummerlapp.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 december 2008 10:39

Dagarna går...fort.

Vare sig jag vill eller inte.

Natten är kort.

Helvetet är mörkt.

Ute är det mörkt.

Är det då helvetet?



//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards