Alla inlägg den 8 december 2008

Av Zkrivaren - 8 december 2008 22:04

Stefan Sauk, glappar med käften om och emot Ipredlagen, sedan kan alla få alla hans samlade verk gratis.

Varför det?

Jo, för ett antal individer anser att det är ok att ladda hem allt upphovsrättsskyddat material gratis, skit i om den som gjort filmen, musiken osv förlorar stålar.

Det finns organisationer som har hemsidor där man kan bli medlem och ladda ner anonymt, men det finns säkert sidor där man måste vara betalande medlem, frågan som uppenbarar sig är: Varför betala, det skall vara gratis?


I det här landet finns det schyssta ungdomar som är för jävliga på bilar, datorer och annat. Vem har inte varit på bilverkstaden där musiken lagligt eller inte, dånar ut, under tiden mekarna jobbar. Jag undrar vad de skulle säga om alla som kom in med bilar, krävde att få jobbet gratis? Vilken bilmek överlever längst?

På andra sidan lagligheten enligt gällande system, är droger. Vilken langare, som de kallas, skulle skänka bort sina droger?


Jag påstår inte att Ipredlagen är fullkomlig och bra, för det är den inte. Den har stora brister och bör stoppas för kompletteringar, av ett brett råd av människor som representerar, inte bara stora jättarna, utan även mindre skivbolag, artister, filmmakare, kompositörer, lyssnare m fl. Först då kanske vi får en lag som inte bara de flesta gillar, utan även fungerar.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 december 2008 19:00

Efter strul med banker och annat kunde jag äntligen släppa loss på eftermiddagen, men fy för den att plågas i timmar med banker.

Hungrig också eftersom jag inte ätit nåt under dagen. In i full fart på ICA, och möts av en strålande glad personal, som alltid nästan. Vet inte vad som var mest inbjudande idag, personalen eller clementinerna, men inget av det klämde jag på.


Men jag hinner bara fram några steg till en nästan tom frys! Visserligen pågår påfyllning, men ändå...jag var hungrig. Ytterligare lite prat med kvinnliga personalen innan Johan kommer farande med färs. Även vi kom att prata om färs i allmänhet, storlekarna i synnerhet, så han fixade en 2 hg:s åt mig direkt på plats. Det kallas service, som man får i "min ICA"!

Säkert får man de på andra ställen också, men inte alla.

Hur jag vet det? 

Jag har frågat!

Och kassörskan, lika rar o go...ta mig tusan om jag snart inte flyttar in i butiken, blir dygnsvakt...om den titeln finns.

Få se nu...vad saknar jag hemma..?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 december 2008 15:49

En medelålders tjänsteman blev mer och mer irriterad på alla gliringar han dagligen fick från yngre kollegor som inte kunde låta bli att skoja om hans flint.
En morgon var en av juniorerna så oförskämd att han strök med handen över flinten och förklarade högljutt:
- Det är ju lika lent och mjukt som min frus stjärt!
Med ett ansiktsuttryck av ren och oförställd nyfikenhet strök sig den äldre mannen över sin flint och sade:
- Du har rätt, det är det faktiskt!

Av Zkrivaren - 8 december 2008 15:44

Nu är banken oresonlig, bara för att bruttan fick rätt om en betalning i augusti, innebär det inte att hon automatiskt har rätt jämnt!


Jag har via internetbanken betalt i omgångar 500 kronor till en mottagare för en vara. Detta har bekräftats av mottagaren, men banken, jag och mottagaren, har alla olika summor och datum. Banken säger att jag betalt 100 kr en gång, Inget mer. Jag säger minst 400 kr, och mottagaren har 500 kr från mitt konto, ändå kan inte varorna komma för det är nåt fel hos min bank, men det erkänner man inte, så nu har jag suttit i timmar i telefon och vid datorn, pratat och mejlat mig trött på allt.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 december 2008 11:26

Måndag igen. Huvudvärk och illamående präglar mig. Från norr får jag veta att snön vräker ner, så nu vet jag, och du som läser detta, vart vi skall åka om vi vill stå på skidor. I söder grått och regn. En typisk svensk december alltså!


Jag lyckades med konsten att försova mig idag, klockan tyckte tydligen syn om mig för den ringde inte alls. Funderar på att ställa den imorgon...igen.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards