Alla inlägg under november 2008

Av Zkrivaren - 14 november 2008 12:04

Stoppa tiden nu! Så jag hinner med allt jag måste idag.

Födelsedagsfirande är igång på flera fronter och tar mycket av min tid, till och med bloggen blir sent skriven. Tårtor smaskas och förberedelser för middagar och partyn pågår. Vilka dagar det blir.


Min del i det hela är blygsam, men välment och jag hoppas verkligen att födelsedagspersonerna får en kanonfin dag!

Av Zkrivaren - 13 november 2008 21:53

Så är kvällen här, JB också, bakom honom lurar Ågren. Funderar på om jag ska ta en hagelbössa och blåsa bort honom...tillsammans med JB och halva mitt huvud. Sen sover man länge.


Inte den bästa idén, men sådana kan komma när det är jobbigt på huvudkontoret. Fast de delegerar ju bara jobben nedåt. Som mitt huvudkontor, så fort de får syn på någon snygging i ögonen mina, delegerar de jobbet till södra huvudkontoret, som måste spänna muskeln och resa sig nyfiket upp för att informera sig om situationen.

Värre blir det när en raring ringer, då strömmar det varma ord in i örat, rakt in till den stressande kontorspersonalen, som får kalla in extrapersonal, direkt från hjärtat, som redan pumpar ut extra med blod så kroppen blir varmare än normalt.

Är det däremot ett tråkigt, sorgligt eller jobbigt samtal, så delegeras det till verkmästaren i magen, som i sin tur skickar det vidare till andra på samma våning, varvid oroskänslan, deppigheten och magknipet är ett faktum.


Men värsta delen är om huvudkontoret slås ut av en bristande ledning som orsakar översvämning, på medicinspråk kallas det stroke. Det blir ett helvete att jobba då.


På kvällarna blir de allt långsammare i de olika avdelningarna och våningarna, till slut tvingas jag till sängen för att sova.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 13 november 2008 20:29

En man stannar till vid en leksaksaffär för att köpa en födelsedagspresent till sin dotter.

Han frågar expediten:
'Hur mycket kostar en av Barbiedockorna i skyltfönstret?'

Expediten svarar:
'Vilken av dem menar du? Vi har:
Workout Barbie, 149 kr,
Shopping Barbie, 149 kr,
Beach Barbie, 149 kr
Disco Barbie, 149 kr
Ballerina Barbie, 149 kr
Astronaut Barbie, 149 kr
Skater Barbie, 149 kr
och Frånskilda Barbie, 1995 kr.'

Den förvånade fadern frågar:
'Varför kostar Frånskilda Barbie 1995 kr och de andra bara 149 kr?'

Den lätt irriterade expediten himlar med ögonen, suckar och svarar:
'Herrn... I Frånskilda Barbie ingår även Kens bil, Kens hus, Kens båt, Kens
möbler, Kens dator, en av Kens vänner och en söt liten nyckelring gjord av
Kens testiklar.'

Av Zkrivaren - 13 november 2008 11:26

Nattsömnen stördes lite, men uppvaknandet blev värst. Bäckenet värkte som jag blivit påkörd av en bil, skulle jag tänka mig. Ok, det sitter lite snett, men det är 6 månaders väntetid hos kiropraktor - i bästa fall - sedan 6 mils väg enkel resa, och dyr sådan. Vem sa livet var billigt och bra?


Vädret är bra, alltid något. Till och med temperaturen kliver uppåt, fortsätt så!


I Lund finns alla modiga grabbar. De som alla likasinnade säkert ser upp till efter att de överfallit en jämnårig skolkamrat och slitit av honom byxorna och  utövat våld mot under livet. Allt filmades och spreds sedan på skolan. Otroligt modigt gjort!


Av Zkrivaren - 12 november 2008 22:55

Titeln säger mycket, men inte allt.


För min del började den bra, vilket jag skrev om, men jag hann bara skriva om solen, så kidnappades den av de väldiga mörka molnen. Inget regn dock, men oj vad det såg ut...på himlen.


Jag kunde dock meka cykel idag, första gången på två månader, efter smällen. Den fick ju lite mer stryk än jag och betongpelaren, som står upp ännu. Det ser jag dagligen dags när jag passerar gående.

Idag när jag smet in till damerna hos ICA, måste ha fisk till mat, och idag fann sdet strömming. En klar favorit hos mig. Liksom butiken! Det är numer ett jättenöje att gå i den, titta bara på allt som förändrats, inte bara på den kvinnliga personalen. Men vissa priser stiger som bara den, och allt kan inte bortförklaras.


Hemma igen förbereder jag en överraskning till en som fyller år. Det ska bli ett batteri av små överraskningar, som kan sluta precis var som helst, med vad som helst. Det har tagit mig många timmar och vid samtal med födelsedagsbarnet (ovanligt "gammalt" barn) framkom att där planerades andra saker som förstörde delar av min planering, som är en av de tuffaste utmaningarna inom detta område. Och som lök på laxen, fick jag precis veta om ytterligare en födelsedag, på fredag. Den jag planerar för är på lördag. Undrar vad jag är på söndag?

Och detta är bara början på två månader med födelsedagar. Alla får inte överraskningar, presenter och bus av mig, men vissa utvalda får det.


Nu är jag präktigt utsliten och ska försöka varva ner lite med nån nåt lungt och fridfullt.


Jag önskar alla besökare en god natts sömn.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 12 november 2008 08:55

Det blev brottning i sängen inatt, sån där amerikansk wrestling. Du vet, när man vänder motståndaren ut och in i skruv, så han kan användas som korkskruv till vinet. Sånt som kan ske när man har vild härlig sex.

Jag hade...ingetdera.

Jag sov och hade drömmar, om vad vet jag inte, men ont i nacken, det har jag.


Vaknade av solens härliga strålar som smet in genom fönstret. Sex sköna plusgrader vid 7.30, kan det börja bättre?

Ute på gården påbörjades klippning av gräset! Ett gräs som knappt vuxit sedan sist. Slöseri med mycket, säger jag, och ikväll är det bostadsmöte, kanske går jag på det och öppnar munnen, eller stannar hemma och hoppas på dambesök?

Av Zkrivaren - 11 november 2008 23:45

Största delen av dagen hamnar i vätans tecken. Regn, regn och mer regn. Och så äntligen lite uppehåll, så man får torka upp...med vindens hjälp. Föga hjälp där, bara sätta sig i ekan, ro till ICA och köpa torra strumpor. Nästan så hade det kunnat bli idag.


På kvällen satt jag och arbetade med en födelsedagspresent, som ska skickas den här veckan till en person, som hittills inte vänt mig ryggen fast skäl funnits. Och tiden har bara farit iväg. I morgon skall sista delen av allt vara klart, sedan skickas det iväg eftersom jag tyvärr inte kan närvara under själva bemärkelsedagen, vilket påminner mig om en likadan 60-årsskiva, dit jag var bjuden. Men wiskeyflaskan håller man åt mig, för fira ska vi...nån gång.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 11 november 2008 10:44

- Sedan en tid tillbaka har jag fått hotelsebrev, som jag är alldeles maktlös emot.
- Gå till polisen, så hjälper de dig.
- Det tror jag inte. Breven är från kronofogden.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards