Alla inlägg den 21 november 2008

Av Zkrivaren - 21 november 2008 21:10

Först kom ett mindra bakslag, sedan ett till och ett till och... så har veckan varit och tärt på det goda humöret och givit deppighet och Ågren chans att ta sig fram till mig.


Och en rejäl öppning blev det ikväll. När jag skulle tvätta händerna ställde jag mig i ett mycket ofrivilligt fotbad. Efter att ha torkat upp det och tvättat händerna, föll jag på knä för handfatet mitt.

Visserligen har jag sett att jag måste rensa det, lite väl långsamt med tömningen, i handfatet alltså! Men vatten på golvet?

Fy och annat. Det roliga är att när någon satte rören på plats var denne antingen packad eller så struntade man i allt. För det rör (plast) som går från golvet upp mot handfatet och slutar i en böjd, som skall monteras mot vattenlåset, passar inte mot detta. Resultatet blir ett snett rör med onödig belastning på låsmuttrarna, också de i...plast!


När allt var isärtaget tog jag den stora...borsten och tryckte in den i hålet...långt in. Ett lätt surplande ljud och mjukt motstånd hördes och kändes. Sakta drog jag ut den igen 

Och med kom...saker.


När jag var klar efter några "stötar" upptäckte jag att övre ringen till vattenlåset, den som förbinder låset med handfatet, hade gått sönder, så när jag testade, kom det naturligtvis vatten på utsidan av röret. 

Nu blir det affären för ändamålsenliga ting imorgon, och en räkning till hyresvärden på måndag. Gissa om de blir glada sura på mig.


Jag passar även på att tacka dagens damer för deras mycket trevliga kommentarer, sådana är mycket välkomna, och C, dina foton är också fina!


Tyvärr är ingen av dem här, så jag fortsätter kvällen i ensamhet, dock inte i badrummet.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 21 november 2008 16:38

Det är kallt ute och inte minst kan vi se det på bilden, där kylan verkligen syns. Nu väntar en vecka av minusgrader, dygnet runt i hela landet. Sedan hoppas jag att värmen kommer tillbaka, inte för jag tror på högsommarvärme, men det går lika bra med lågsommarvärme, bara det är plusgrader.


Mörkret kommer tidigare och tidigare, men om en dryg månad blir det bara ljusare igen.


Av Zkrivaren - 21 november 2008 16:04

Jag satt och var snäll i ett mejl idag. Erbjöd en dam mina kunskaper att byta om till vinterdäck, om hon inte gjorde det själv. Nu är det på gång har jag fått veta. Förmodligen var jag för dyr, eller så blev hon bara skrämd av priset.


Precis tvärtom blev jag i ICA idag. Mycket folk som vanligt på fredagarna, till och med områdeschefen, slank fram till bankomaten för att hämta surt fördärvade pengar till mat, under arbetstid. Efter några minuters väntan kom jag fram till fagra Johanna, som med sedvanlig fart och fläkt, och med glädje slog in varorna.

Klart som attan att jag gjorde bort mig då. Jag lyckades tippa över två av mina varor på andra sidan avskiljaren varvid denna duktiga kassörska uppmärksammar det och kommer farande...till mig! Tyvärr gick hon snabbt tillbaka när jag sa att det var mina, men hennes omtanke om kunderna gör mig varm...nånstans.

Av Zkrivaren - 21 november 2008 13:06

Nu har jag tänkt till igen. Ja, det händer ju det ibland hos mig, inte bara deppigt och så utan även positiva saker.

Jag har nu  ett antal bloggar jag mer eller mindre skriver i. Denna skriver jag mest i och skall avsluta en och annan, kanske återgå på begäran till en av mina första (beror på övertalning). Men denna lämnar jag inte för det. Även här har jag en familj och trogna besökare som jag alltid gläds åt att få besök av.


Nu har dock ett intressant problem dykt upp eftersom det finns flera med samma signaturer i de olika bloggarna, dock olika människor, något jag blev varse om först idag. En här har drabbats lite orättvist av det (Du vet vem du är.).

Jag kan inte ta Bond, Q är ju upptagen liksom M och alla dubbelnollor. Dessutom är mina besökare inga nollor! Möjligen lite egna och högst förtjusande.

Tänk om två likadana signaturer med olika människor svarar oregelbundet och jag tror det är samma? Kan nog leda till något...dramatiskt intressant?

Och om jag nu återgår till en annan blogg också, blir det ännu fler med samma signatur?


Tänk att bloggar kan få en att fundera så mycket.


Var rädd om dig!

Av Zkrivaren - 21 november 2008 09:59

Om jag letat efter den perfekta personen hade jag gift mig med mig själv för länge sen. Jag vill ha den där mannen som vågar stå för att han är den han är, som vågar sitta tyst och gör det han vill. Likväl som härliga diskussioner om omöjliga ämnen kan vara upplyftande. Så du som läser .. det finns ingen mer perfekt person för dig än dig själv!! Sikta på den näst bästa, den personen är roligare att vakna på morgonen med :)



Av Zkrivaren - 21 november 2008 09:34

Nu har det hänt igen. Man dödade ett par - fick dagsböter!


Ett "triangeldrama" med tre äldre personer, 86, 77 och 76 år, har nu fått sitt rättsliga slut.

En 86-årig man satt bakom ratten i sin bil när han körde på paret, som senare avled av skadorna de fick.

För detta dömdes han till vållande till annans död och dagsböter.


Åter igen ser man hur lätt det är att ta livet av en människa och klara sig nästan helt undan i dagens Sverige.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards