Alla inlägg den 17 november 2008

Av Zkrivaren - 17 november 2008 20:49

...nu kommer jag...igen.

Älskade, har du saknat mig?

Älskling...vi har varit skilda åt hela dagen.

Nu min älskling skall jag ge dig...nåt.

Du är inte bara min älskling, du är min älskade säng jag nu skall sova i...igen.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 17 november 2008 19:52

Barn kan säga vad de tänker, det fick jag veta i ett mejl. Här är delar av allt.


På mormorar är tuttarna liksom dubbelt synliga. Det är för att de har mjölkat så många familjemedlemmar.   
 /Heidi 6 år 
 
Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lite lösaktiga.   
 /Stina 6 år
 
Min mamma är i alla fall väldigt söt, för hon har så väldigt långa tuttar.
/Mia 4 år

Mannen slutar aldrig att göra celler, men han kommer i en sorts ålder han också. Den kallas panikåldern.
/Stina 9 år

Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången.
/Martina 6 år


Håret blir grått för att hjärncellerna skrumpnar ihop.
/Erland 6 år

Gamla tanter tycker om att se nakna män, de vill bara inte erkänna det när han frågar.
/Tone 7 år


Man måste inte gifta sig i kyrkan. Man kan gifta sig på socialkontoret.
Eller man kan flytta ihop utan att tala om det för någon. Det viktigaste är att man vet det själv.
/Nina 6år


Om man inte kan få barn kan läkaren göra ett i provrör. Men de flesta barn är gjorda med vanliga rör.
/Fred 7 år


Den stora kärleken blir större med åren. Den lilla går det inte lika bra för. Den minskar väldigt fort och slutar med skilsmässa med buller och bång
/Gun 7 år
 

Av Zkrivaren - 17 november 2008 16:12

Dagen börjar med nackont och förstoppning...i magen.

Och jag mådde som en som ätit fem gånger mer än vad den borde, alltså proppmätt, ända ut i öronen. Fick ju mos på topzet.

Men det hindrade inte verkmästren i magen från att skicka begäran om jobb, för att slippa fler varsel. Måste ju tänka på staten.

Och lydig som jag är gör jag ordning för mat vid lunchtiden. En halvtimme senare, blir det tjurrusning till toaletten, nåt ska äntligen ut...trodde jag. Det kom ingenting.

Två timmar senare ny rusning, och se på korven, den kom ut, bara brödet saknades. Tyvärr lyckades jag också få stopp i toaletten av samma orsak, något den händiga jag fixade.


Betydligt mindre jäst, lättare och gladare, kunde jag fullfölja det jag gjorde. En sväng in för påfyllning av mobilen, följt av ICA, där jag tjoade vilt på personalen. Det var nog första gången med den här staben hoppas det inte blir regimskifte bara.

Då går jag banne mig över till annat företag.


När jag gick in i ICA var det +2 grader, när jag kom hem ca 30 min senare, var det 1,6 minusgrader. Brrr. Tacka vet jag norrland, där är +1,6 inget att lufta om. Det är väl vid -40, som man tycker det är dags att ta fram täckjackan. Och så är väglaget som humöret, alltid glatt.

Av Zkrivaren - 17 november 2008 11:41

En välvuxen dam får diagnosen att hon har inre hemoroider och får stolpiller för det. Damen når inte till baken på sig själv, så hon frågar barnbarnet Per om hjälp. Hon lyfter på klänningen och pojken tittar där bak och frågar:
- Ska jag trycka in den i den bruna ringen eller ska jag bara kasta pillret rätt i gapet på kalkonen?

Av Zkrivaren - 17 november 2008 11:37

Svordomen gäller inte det fina soliga, men kalla vädret ute, utan att min mage har förstoppats. Det känns för jäv...

En fördel är att jag nu vet varför jag har ont i nacken, det är inte pga wrestling utan att jag ligger onaturligt med nacken, något jag vaknade av inatt.


Det pratas även om snö på onsdag. Jag hatar snö och vinter med kyla!!!


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards