Alla inlägg den 24 november 2008

Av Zkrivaren - 24 november 2008 23:51

Några minuter kvar på måndagen, en måndag som varit blåsig i vädret och blåsig för mig personligen. Men kort förvarning och med omedelbar verkan tvingades jag fatta flera beslut under kvällen, under stress och press. Besluten togs, och det känns bra.


Nu känns det bra att ta nästa beslut, att sova. Godnatt.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 24 november 2008 19:53

Fy för den lede som bor i stormens blåst. Av det jag har fått veta, har det inte varit kul. Bilar, bussar, tåg och flyg har haft sina problem, precis som jag. Fast mina är ju bagateller i jämförelse.


Frusen på grund av krånglande element, och trött som en...nånting. Måste sluta och drömma om damerna. Blir totalt utkörd på natten.


Nu är det mörkt, ingen blåst, ingen snö, snart kommer värme och tö!

Lagom till jag fyl...fyllnar till .

Av Zkrivaren - 24 november 2008 14:34

Vad är roligast, att vara ute när det är kallt och blåsigt eller inne när elementen slutat fungera?


Det ställdes jag inför idag för en halvtimme sedan. Inne i bostaden var det svinkallt och elementen knappt ljummet. De elektriska drogs igång och snart är det bra igen, då börjar även de ordinarie att producera värme!

Sommar var är du?


Lite snö på backen och en oklädd gran ligger slängd på gården. I centrum är det en ståtligare variant, som du ser på bilden, tagen igår.

Av Zkrivaren - 24 november 2008 11:44

Ett äkta par återupplevde sin bröllopsresa. På hotellet åt de gott och drack flott.
På natten älskade de hett o passionerat med varann.

På morgonen vid frukostbordet sa frun:
- "Vet du, det bränner lika mycket nu i bröstvårtorna när jag ser dig som för 30 år sedan!"
- "Inte så konstigt", svarade maken, "Den ena hänger ner i thét och den andra i gröten."

Av Zkrivaren - 24 november 2008 10:41

Huga vilken natt och dagen ser ut att ta samma väg, just nu över 5 minusgrader inne utomhus, och måndag dessutom.

Tur man har kläder...än så länge. 

Med tanke på att det är måndag och på sina håll väldigt jobbigt efter ovädret, bjuder jag snart på en historia.



Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards