Alla inlägg under november 2008

Av Zkrivaren - 21 november 2008 13:06

Nu har jag tänkt till igen. Ja, det händer ju det ibland hos mig, inte bara deppigt och så utan även positiva saker.

Jag har nu  ett antal bloggar jag mer eller mindre skriver i. Denna skriver jag mest i och skall avsluta en och annan, kanske återgå på begäran till en av mina första (beror på övertalning). Men denna lämnar jag inte för det. Även här har jag en familj och trogna besökare som jag alltid gläds åt att få besök av.


Nu har dock ett intressant problem dykt upp eftersom det finns flera med samma signaturer i de olika bloggarna, dock olika människor, något jag blev varse om först idag. En här har drabbats lite orättvist av det (Du vet vem du är.).

Jag kan inte ta Bond, Q är ju upptagen liksom M och alla dubbelnollor. Dessutom är mina besökare inga nollor! Möjligen lite egna och högst förtjusande.

Tänk om två likadana signaturer med olika människor svarar oregelbundet och jag tror det är samma? Kan nog leda till något...dramatiskt intressant?

Och om jag nu återgår till en annan blogg också, blir det ännu fler med samma signatur?


Tänk att bloggar kan få en att fundera så mycket.


Var rädd om dig!

Av Zkrivaren - 21 november 2008 09:59

Om jag letat efter den perfekta personen hade jag gift mig med mig själv för länge sen. Jag vill ha den där mannen som vågar stå för att han är den han är, som vågar sitta tyst och gör det han vill. Likväl som härliga diskussioner om omöjliga ämnen kan vara upplyftande. Så du som läser .. det finns ingen mer perfekt person för dig än dig själv!! Sikta på den näst bästa, den personen är roligare att vakna på morgonen med :)



Av Zkrivaren - 21 november 2008 09:34

Nu har det hänt igen. Man dödade ett par - fick dagsböter!


Ett "triangeldrama" med tre äldre personer, 86, 77 och 76 år, har nu fått sitt rättsliga slut.

En 86-årig man satt bakom ratten i sin bil när han körde på paret, som senare avled av skadorna de fick.

För detta dömdes han till vållande till annans död och dagsböter.


Åter igen ser man hur lätt det är att ta livet av en människa och klara sig nästan helt undan i dagens Sverige.

Av Zkrivaren - 20 november 2008 21:02

Eller sov när fan du vill.


Kvällen är här, torsdagen är snart slut och fredagen är snart här och så fortsätter det...

Själv är jag inne i de funderandes värld över damer man tror sig förstå, då smäller det till.

Vill de ha sex får de allt jag har, då tycker de att det var...för mycket!

Vill de ha god mat, så säger de att...jag orkar inte mer.

Osv osv


Lika bra att ge dem en gurka och leka med, så kan jag lägga mig ensam nu.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 20 november 2008 19:47

Nu är kvällen här och några av mina frågor har jag fått besvarade, och en utskällning också, eller så nära en man kan få av en person som inte är på humör.

Således har det tunga blivit tyngre och allt svårare att hantera. Och mitt humör går i lagom takt nedåt. Och jag tänker på Lasse Åbergs "Sällskapsresan" när de är på Mallorca och den stora bluffmakaren står på balkongen och högljutt säger: "Fan ta alla kvinnor!"

För idag har ingen varit trevlig direkt. Nä, nu ljög jag allt. En promille har varit det...eller är det en promille av en promille..? Vem bryr sig?

Av Zkrivaren - 20 november 2008 15:32

Åter börjar stormen i vattenglaset att ljuda om fildelningar, nedladdningar och upphovsrätt.


The Swedish Model skriver idag på dn.se:

"Framtiden är, som alltid, oklar. Två saker står däremot fast: musik har en större och viktigare roll i människors liv än någonsin tidigare och det är extremt kontraproduktivt att stämma sina egna fans.

 

Låt oss utgå från det och ta ett steg vidare i stället för två steg tillbaka. "


Att betala en slant för ett verk, är självklart eftersom verket oavsett det är bok, foto eller musik, har gjorts eller skapats av en person som ska leva på inkomsten av det. Precis som du och jag vill ha lite stålar att leva med, köpa kläder, mat osv, betala räkningar m.m


Som konsument vill vi, du och jag, komma undan billigt. Men nog har vi råd att betala en slant för att få ladda ner det vi vill ladda ner?


Vad är då ett bra pris? Det är alltid svårt att säga. Skriver jag ett pris tycker vissa det är bra andra inte, men vi måste lära oss att kompromissa om priset. Är 10 kr per nedladdad låt för mycket/litet?

Jag vet att många sagt att det är ett bra pris, men skivbolagen är nog de som inte gillar det så bra, de förlorar pengar.


Tittar vi på hur många mellanhänder det finns, och alla skall ha sin vinst, är det inte underligt att priset i butik blir högt. Alldeles för högt. skala av antalet och priset för en musiklåt kanske kan hamna på 10 kr. i snitt.


På övriga sidor, bok, foto och film, får man resonera på samma sätt, även om jag personligen tycker att bra filmer först skall ses på bio, sedan kan de få komma på dvd, till bra priser eller nedladdningsbart till bra pris!

Och detsamma gäller böckerna.

Av Zkrivaren - 20 november 2008 15:15

...i rätt riktning kom efter föregående inlägg.


En ägares djur hade försvunnit och ingen visste vart. Under nästan ett dygn var ovissheten stor och oron blev större med tiden.

Men för en stund sedan, hittades djuret och är nu på plats hos ägaren igen, välbehållet.

Av Zkrivaren - 20 november 2008 14:50

...det är frågan ibland.

Idag har det varit en kaotisk dag med många frågor och få svar. Oro o ångest, önskningar och annat.

Tiden har inte räckt till för bloggen, vilket jag ber alla läsare om urssäkt för.

Jag hoppas att jag skall få massor av villiga damer och kosing svar på mina frågor, helst positiva.


Ett hot om snöfall inom några dygn finns, vilket får mig att vilja emigrera till snöfritt ställe. Nån som vill ha besök? Eller till norrland, om nån är hemma.


Jag har försökt att rensa skallen med en 4,5 km lång promenad. Det blev mångdubbelt värre. Nu om något behövs det nån att prata med, var är då alla?

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards