Alla inlägg den 28 november 2008

Av Zkrivaren - 28 november 2008 23:50

Fredagen är till ända. Mycket har hänt under denna fredag, men att 3 av 4 somnar vid prat med mig, är rekord även för mig. Jag måste ha en sövande inverkan på många, utom en och annan på västkusten, värd mer än vad som finns att få tag på.


President Bush, minns någon vem det är/var? Jag hörde att han ville bli ihågkommen, och det enda jag kan komma ihåg där ett sådant namn finns med, är krig och elände, ockupation av annat land., Samt att sända många i döden.


Här hemma är det inte mycket bättre ibland de som kallar sig politiker. Oavsett färg, går landet bakåt. Tillväxten blir...frånväxt? Och politikerna kan inte dra åt samma håll. Och inte blir det bättre när jag hörde att i Norge har man 2 skattefria månader, det svenska politiker, ska ni ta efter! Det parti som inför det lär klara sig länge vid makten. Och kan samma parti höja inkomsten rejält efter skatt för de som har en inkomst under 12 000 netto i månaden, så blir de ännu mer populära. Då lär övriga bli frånsprungna.


Själv skulle jag springa emot det, för det passar mig bra, och troligen många fler än mig, ett eller båda alternativen ovan. Men endast för mig...just nu...passar min säng.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 28 november 2008 19:31

Eller fredagshumor.


Släggkastarna

Förste kastare var ryssen Ivan.
Han svingade och svingade och släggan landade 3m över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Ivan och undrade:
- Hur kommer det sig att du som är från Ryssland är så grym på slägga?
Ivan svarade:
- Min far var släggkastare, min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i Ryssland ställer vi upp på nationen genom att bli en bra idrottsman.

Andre man in i ringen var Bob från USA.
Han svingade och svingade och släggan landade 4m över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Bob och undrade:
- Hur kommer det sig att du som är från USA är så grym på slägga?
Bob svarade:
- Min far var släggkastare, min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i USA gäller det att ta chansen innan någon annan tar den och satsa på sig själv.

Siste man in i ringen var Rune från Sverige.
Han svingade och svingade och släggan landade 8m över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Rune och undrade:
- Hur kommer det sig att du som är från Sverige är så grym på slägga?
- Rune svarade:
- Min far var kommunalarbetare, min farfar var kommunalarbetare och jag har fått lära mig från barnsben att får du ett verktyg i händerna, så släng det långt åt helvete!

Av Zkrivaren - 28 november 2008 14:27

Det märks att det är sista vardagen i månaden, i synnerhet i plånboken. Där är det större flöde på utgående än inkommande kapital av någon underlig återkommande anledning. Men nu är det klart och budgeten är...liten.


Skickar med en bild jag hastigt tog på granen utanför. Inte det bästa fotot, men det går ju att se att det är en gran och inte jag på fotot.



Av Zkrivaren - 28 november 2008 11:41

Nyss dånade det till utanför huset, ungefär som ett flygplan taxar fram efter landning. Nog för att det är utrymme för en Harrier att landa här, eller några helikoptrar, men det verkar vara för bra. Och hur i alla små hornbågade typer ska jag kunna fixa det sista, när det låter så? Och vilket plan fordon var det?


När jag tittar ut ser jag två gubbar från hyresbolaget stå och titta på den fallna granen,kanske funderar de på att begrava den på en gång, för fordonet i fråga var en traktor med grävskopa.

Tydligen trodde flera hyresgäster det, och beskyddare av granen sprintade fram och började argumentera för granens välfärd till efter jul. Och diskussionerna pågår nu, för inte vet gubbarna hur de ska göra. Det gjorde de inte förra året heller.


Men tydligen läser man min blogg?

Av Zkrivaren - 28 november 2008 10:45

Det är fredag, många jublar, andra är lite mindre glada, som jag. Det är nämigen dags att mata hyresvärdens pengakonto igen, de som satte upp en julgran i tisdags, fick ljus dagen efter och idag ligger den på marken, precis som förra året. Och precis som då sa jag till, och de lär komma hit och räta upp den på sniskan, och så får det bli.

Således två saker att vara mindre glad åt, pengautflödet och granen.


God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards