Alla inlägg den 19 november 2008

Av Zkrivaren - 19 november 2008 20:50

Efter telefonsamtal, som delvis i prövningarnas tid överskred en gräns ovetandes, blev humöret därefter. Det som redan sjönk igår kväll. Inte blev det bättre av att jag tog mig i...kragen och istället för att gå spikrakt på mina vanliga punkter tog en 4 km lång promenix, sedan via databutiken, hem igen, halvt förfrusen.


Det goda skrattet kom i databutiken i ett samtal mellan försäljare och kund:

- Och då får du en jättefin och bra mus.

- Tack, men min mus hemma, är bra!

Undrar om de säljer mer än data där? Sedan var det min tur 1+1 dum fråga, inget köp...denna gång, kanske jag skall ha en lös mus nästa gång?


Hemma igen mitt i krigszonen. Datorn ville plötsligt inte bränna spriten cd-skivan, vilket gav upphov till irritation. Detta i kombination med tråkigheter tidigare, innebar en viss kortslutning. 

När jag väl behandlat mig för denna, fixade jag även felet i datorn.


Nu fixar jag sängen, svinkall som vanligt, tom som vanligt, och intetsägande.


Lev väl!


Av Zkrivaren - 19 november 2008 09:16

Nu är väglaget som humöret, glatt.

En slank bilen hit, en dit, sedan i in stolpen. Och den billöse bryter armar och ben av sig. Vilken härlig morgonen det är, solen skiner och minusgraderna härjar.

Nu sticker jag...helst till solen och värmen.


God morgon!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards