Alla inlägg den 10 november 2008

Av Zkrivaren - 10 november 2008 20:36

Lugnet har åter lagt sig här, blåsten är sedan länge borta, och jag har kunnat gå upprätt också, när det väl slutat blåsa. Till och med en JAS var uppe och flög när vinden mojnat. Undrar om det inte varit bättre att ha flugit i medvind och sparat bränsle? ;-)


Piloten skulle säkert bli flygsjuk. Själv har jag motionerat mig själv lite extra idag, alldeles ensam...igen.

Nu är jag klar för kvällen...för något, och återkommer imorgon.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 10 november 2008 16:45

Albin var snålast i stan. Men han var också tokig i fruntimmer. Så när han fick höra att det öppnats ett hemligt horhus i stan blev han sugen. Lusten avtog något när han fick höra att det kostade tusen kronor för ett besök. Han blev dock lite sugnare när han fick höra att det bara kostade tvåhundrafemtio kronor för andra besöket.
En kväll smög han sig ner på stan och knackade på horhusets dörr.
- Vem där? hördes en kvinnostämma fråga från insidan.
- Det är jag, Albin. Jag är här nu igen.

Av Zkrivaren - 10 november 2008 11:36

Idag är det nästan så jag skriver bloggen från 2345 meters höjd i mycket kraftig sydvästlig vind. Flygtiden till Göteborg beräknas till 12,5 minuter. Ingen förtäring av mat eller dryck tillåts under den korta färden. Undrar vem jag skall knacka på hos?


Nu blir det nog inte så utan jag försöker hålla mig i hus, stolpar och andra fasta ting utomhus för att ta mig framåt och bakåt när jag inte svänger. Och  jag menar inte dans då.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards