Alla inlägg den 18 november 2008

Av Zkrivaren - 18 november 2008 22:00

Mörker och blåsten har avtagit, kanske blir det blixthalka utanför på gården imorgon bitti. Hjälm och andra skydd bör nog tas på.

Jag har en kompis som natt till idag inte hade någon värme, värmeverket var utslaget. Fy farao säger jag. Önskar jag hade bott närmare.


Nu ska jag krypa ner och vända ut o in på mig själv och snarka, i brist på annat.


Lev väl

Av Zkrivaren - 18 november 2008 17:00

Rubriken säger väl allt om min ICA-butik.

Det lastas ständigt på varor på hyllorna. Det blir allt svårare att välja och pluskan vägrar snart att öppna sig, medveten att innehållet töms snabbt i butikens stora hungriga kassa.


Och just dagens stora hungriga kassa manövererades med stor skicklighet av en söt kassörska, som slog in kundernas varor med bra fart.

Dock var en kund lite för snabb, en annan kund uppmärksam. Den första glömde plånboken, vilket nästa kund uppmärksammade. Kassörskan påtalades och hon greppade pluskan med "sprinternäve" och lika snabbt sprang hon iväg. Den glömska kunden mötte på utsidan, då denna uppmärksammat att det var ovanligt lätt(?)  i fickan.


Väl tillbaka ber kassörskan om ursäkt! Funderade i ett väldigt svagt ögonbick på att betala med "dagens ros" istället för pengar, till denna toppenmänniska, men för hennes skull tog jag fram pengarna.


Dagens låt tillägnas härmed henne.

Nicolette Larson - "Rose of My Heart"

Av Zkrivaren - 18 november 2008 16:22

Vädret har hamnat i helvetes förrum. Under natt, morgon och förmiddag regnar det. Under eftermiddagen och ett dygn framåt klarnar det upp och fryser på. Resultatet är helvetets finrum, det vill säga ishalka ute. Många benbrott och trafikolyckor att räkna med.


Från fredag och en vecka framåt blir det allt kallare i hela landet och snön kommer ner lite varstans. Minusgrader även dagtid.


Någon som har en kåk att låna ut i Spanien? Där det är 17-20 grader varmt.

Av Zkrivaren - 18 november 2008 10:51

Natten blev en plågsam natt. först gick det inte att somna och när jag väl gjort det, drömde jag rejält, av döma hur sängen såg ut på morgonen. Och hur outvilad jag kände och känner mig.


Ute blåser det och flygturerna med mig är ännu inte helt uppbokade. Regn är att vänta och man vill helst sitt vid datorn och slöa hela tiden.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards