Alla inlägg under november 2008

Av Zkrivaren - 23 november 2008 12:02

När jag kollade dagens mediehändelser, får jag läsa om anhalkande ovädret redan ikväll, bl a detta:

Hårda vindar och snö väntas dra in över Norrlandskusten, ostligaste     
Sverige och Gotland i dag.           
                                       
Från och med sent i kväll väntas stormvindar, det vill säga medelvindar
på minst 25 meter per sekund, ute till havs och utmed Upplandskusten. SMHI  
har utfärdat en klass två-varning för bland annat Upplandskusten.          
                                       
-Det innebär att det kan bli stora problem i biltrafiken, för tågen och 
kanske för flyget. Troligen blir det också problem med elförsörjningen på 
utsatta platser, säger SVT:s meteorolog Mats Andersson.


Mitt leende har stelnat.

Förbered er på det värsta, var glada om det inte inträffar!

Av Zkrivaren - 23 november 2008 11:52

Solen ler över mig idag, inte speciellt varmt med minus, men bättre än det oväder som smhi spår skall komma in över landet nån gång. För det är ju alltid osäkert med dessa väder, det är som med kvinnor, man vet aldrig när de kommer. :-)


Själv vet jag inte när jag går. Vi får se vad dagen kan ge. 

Ha en fin söndag!

Av Zkrivaren - 22 november 2008 22:43

Här sitter jag nu och är renbadad, inte ens en tillstymmelse till horn fick jag heller. Kallingarna är på liksom skjortan, inga damer närvarande alltså.


Kvällen har gått i chattens tecken, alla kom in på mitt privatliv, vilket inte alltid är så lätt när det är ett jobbigt förflutet som inte lagt sig ännu...till någon del, där brott o lögn gick hand i hand mot mitt välbefinnande. detta ställs mot nuet och den inte alltför mysiga sits jag har med allt det innebär. Känslorna pendlar i mig, inte de där härligt tokiga kärlekskänslorna, som jag snart tror är borta för alltid, utan oro, ångest, glädje och hopp.


Så nu hoppar jag i säng.


Kvällens musik får bli slutet på temat om mig.

"Oh Lonsome me" - Don Gibson från 1978

Av Zkrivaren - 22 november 2008 16:42

En härlig och fin lkördag går mot kväll, mörkret har fallit, men jag hann iväg ut innan. Jag skulle ju köpa rörprylar, men vid en inspektion idag, såg jag att det behövdes fler grejer och då är det lika bra att vänta till måndagen.

Jag handlade lite på ICA, där personalen, den annrs så trevliga, inte alls var på  det humöret. Är det dags att byta butik?


Ha det gott!

Av Zkrivaren - 22 november 2008 10:46

Efter en kall natt är det nu en kall, men vacker dag.


Natten blev lite sen trots att jag bestämde mig för att lägga mig i tid, men så blir det sällan numer. Var tvungen att varva ner lite och komma till ro, som det heter. Sedan till damen sängen, avklädd och trött. Och det är jag fortfarande.


Jag har inga planer för helgen utan tar den som den kommer, rakt framifrån och blir med till slutet klockan 24.00 natt mot...måndag.


Ha en riktigt trevlig lördag!



Av Zkrivaren - 21 november 2008 21:10

Först kom ett mindra bakslag, sedan ett till och ett till och... så har veckan varit och tärt på det goda humöret och givit deppighet och Ågren chans att ta sig fram till mig.


Och en rejäl öppning blev det ikväll. När jag skulle tvätta händerna ställde jag mig i ett mycket ofrivilligt fotbad. Efter att ha torkat upp det och tvättat händerna, föll jag på knä för handfatet mitt.

Visserligen har jag sett att jag måste rensa det, lite väl långsamt med tömningen, i handfatet alltså! Men vatten på golvet?

Fy och annat. Det roliga är att när någon satte rören på plats var denne antingen packad eller så struntade man i allt. För det rör (plast) som går från golvet upp mot handfatet och slutar i en böjd, som skall monteras mot vattenlåset, passar inte mot detta. Resultatet blir ett snett rör med onödig belastning på låsmuttrarna, också de i...plast!


När allt var isärtaget tog jag den stora...borsten och tryckte in den i hålet...långt in. Ett lätt surplande ljud och mjukt motstånd hördes och kändes. Sakta drog jag ut den igen 

Och med kom...saker.


När jag var klar efter några "stötar" upptäckte jag att övre ringen till vattenlåset, den som förbinder låset med handfatet, hade gått sönder, så när jag testade, kom det naturligtvis vatten på utsidan av röret. 

Nu blir det affären för ändamålsenliga ting imorgon, och en räkning till hyresvärden på måndag. Gissa om de blir glada sura på mig.


Jag passar även på att tacka dagens damer för deras mycket trevliga kommentarer, sådana är mycket välkomna, och C, dina foton är också fina!


Tyvärr är ingen av dem här, så jag fortsätter kvällen i ensamhet, dock inte i badrummet.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 21 november 2008 16:38

Det är kallt ute och inte minst kan vi se det på bilden, där kylan verkligen syns. Nu väntar en vecka av minusgrader, dygnet runt i hela landet. Sedan hoppas jag att värmen kommer tillbaka, inte för jag tror på högsommarvärme, men det går lika bra med lågsommarvärme, bara det är plusgrader.


Mörkret kommer tidigare och tidigare, men om en dryg månad blir det bara ljusare igen.


Av Zkrivaren - 21 november 2008 16:04

Jag satt och var snäll i ett mejl idag. Erbjöd en dam mina kunskaper att byta om till vinterdäck, om hon inte gjorde det själv. Nu är det på gång har jag fått veta. Förmodligen var jag för dyr, eller så blev hon bara skrämd av priset.


Precis tvärtom blev jag i ICA idag. Mycket folk som vanligt på fredagarna, till och med områdeschefen, slank fram till bankomaten för att hämta surt fördärvade pengar till mat, under arbetstid. Efter några minuters väntan kom jag fram till fagra Johanna, som med sedvanlig fart och fläkt, och med glädje slog in varorna.

Klart som attan att jag gjorde bort mig då. Jag lyckades tippa över två av mina varor på andra sidan avskiljaren varvid denna duktiga kassörska uppmärksammar det och kommer farande...till mig! Tyvärr gick hon snabbt tillbaka när jag sa att det var mina, men hennes omtanke om kunderna gör mig varm...nånstans.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards