Alla inlägg den 23 november 2008

Av Zkrivaren - 23 november 2008 21:04

Säga vad man vill , men nu är Texas och resten av USA, med sitt "stora" tänkande bara tvåa.

För ute vid Söderarm blåser det storm i medelvin och orkan (34 m/s) i byarna. Bussar ställs in och flyget omdirigeras. Dessutom snöar det och extrem halka på detta.

Samhällsproblemen har fått ett ansikte igen.


Själv fryser jag för vinden ligger på. Inte på mig utan på husväggen. Och bor man som jag i en lya som är väderkänslig, eller som en dam sa; sydamerikansk, så klär man på sig inne och av sig ute. Vore inte helt fel, bara det var varmt inne oxå, och det är det, under sommarens ljuva tider.


Jag har haft en underbart slö dag idag, en snabbis på ICA, lite matlagning och msn har det varit.

Apropå msn, där chattade jag med en av mina bästa vänner både igår o idag. Och förmodligen i kommande vecka också. En blivande bloggare dessutom!

Jag har även chattat med andra goda vänner, som jag dock känt under kortare tid. Tänk att jag har flera vänner, inte illa pinkat av mig, som aldrig missar toaletten i nyktert tillstånd.


Inte heller missar jag sängen oavsett den har innehåll eller är tom, ty jag måste ju sova ibland. Måtte nu bara el och tel och jag fungera imorgon med. Och du som nu sticker iväg tiigt imorgon bitti, var försiktig, det kan vara extremt halt och fallna träd, speciellt i Stockholms och Uppsala län.


Musik: Sarek - "Magiska stunder"

Lev väl!

Av Zkrivaren - 23 november 2008 16:54

Nu kommer det rapporter (så fint det låter) att blåsten tilltar o molnen kommer och släpper ut...elände. Så här såg det ut för nån timme sedan hos mig.

Av Zkrivaren - 23 november 2008 12:02

När jag kollade dagens mediehändelser, får jag läsa om anhalkande ovädret redan ikväll, bl a detta:

Hårda vindar och snö väntas dra in över Norrlandskusten, ostligaste     
Sverige och Gotland i dag.           
                                       
Från och med sent i kväll väntas stormvindar, det vill säga medelvindar
på minst 25 meter per sekund, ute till havs och utmed Upplandskusten. SMHI  
har utfärdat en klass två-varning för bland annat Upplandskusten.          
                                       
-Det innebär att det kan bli stora problem i biltrafiken, för tågen och 
kanske för flyget. Troligen blir det också problem med elförsörjningen på 
utsatta platser, säger SVT:s meteorolog Mats Andersson.


Mitt leende har stelnat.

Förbered er på det värsta, var glada om det inte inträffar!

Av Zkrivaren - 23 november 2008 11:52

Solen ler över mig idag, inte speciellt varmt med minus, men bättre än det oväder som smhi spår skall komma in över landet nån gång. För det är ju alltid osäkert med dessa väder, det är som med kvinnor, man vet aldrig när de kommer. :-)


Själv vet jag inte när jag går. Vi får se vad dagen kan ge. 

Ha en fin söndag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards