Alla inlägg under december 2008

Av Zkrivaren - 1 december 2008 14:01

För en halvtimme sedan satt jag och pratade i telefon med...en råtta.

Han ville kontrollera vem som ringde, om jag var behörig enligt råttan, att göra det. Efter en noga kontroll, med lukt och känsel, accepterades samtalet som fick fortsätta en stund till.

Jag kan inte låta bli och fundera på om jag inte blivit accepterad, vad som då hänt. Hade råtta fimpat ledningen?

Hemsk tanke, bäst jag drar iväg igen.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 1 december 2008 10:37

Har någon sett morgonen? Den försvann kvickt...undrar vart?

Ute repriseras vädret, så snart kan smhi vara ett minne blott. Om någon undrar vad det blir för väder så säger man bara...som igår. Och då sparas massor av pengar in.


Första advent, är avklarad och ny arbetsvecka har påbörjats för de som ännu har arbete. De som inte har det, som jagar slantar, som får kämpa för sin överlevnad, har det inte kul i dessa lågkonjukturtider. Och den tros bli långvarig och djup. Måtte detta vara fel.


En av de nya zkrivarna,  Zimpelz, vågar inte skriva eggande texter, fast själv är hon väldigt eggande. Då skulle ju hin inte få vara här då?

Då får hon komma hem till mig, här är eggande damer alltid välkomna. Tills dennaför mig lyckliga stund infaller, får hon egga till det, för det var väl med e, och inte ä?!


Jag vill också passa på att välkomna alla nya zkrivare, som från och med idag, (vissa tjyvstartade) kladdar för fullt.


På återhörande!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 1 december 2008 09:41

Ja mina läsare, då kommer vi till min milda sida(den som finns någonstans låångt där innne).

Lite fin morgonmusik och film till morgonkaffet... Till dem som är pigga vill jag säga God Morgon med len röst och till det övriga GOD MORGON!!! Hoppas ni märkte att jag skrek så ni hörde ;-)

Denna låt är en av mina favoriter så låtsas att jag sjunger den för er (själv har jag inte röst som någon vill höra) eller sjung själv vet ja, text finnes...

Denna  "glättig" hälsning kommer från en som inte är morgonmänniska...Men låten gillar jag, hoppas ni gör detsamma.Lyssna och NJUT... eller låtsas att ni gör det...bara ni gör nåt!!!



Angel of the morning

There´ll be no strings to bind your hands
Not if my love can find your heart
And theres no need to take a stand
For it was I who choose to start
I see no need to take me home
I´m old enough to face the dawn

Just call me angel of the morning, angel
Just touch my cheek before you leave me
Oh my baby
Just call me angel of the morning, angel
Then slowly turn away from me

Maybe the sunlight will be dim
But it wont matter anyhow
If mornings echoes say weve sinned
Then it was what I wanted now
And if were victims of the night
I wont be blinded by the light

Oh my baby
Just call me angel of the morning, angel
Just touch my cheek before you leave me, baby
Just call me angel of the morning
Then slowly turn away from me

Baby baby baby

Just call me angel of the morning, angel
Just touch my cheek before you leave me
Oh my baby
Just call me angel of the morning, angel
Just touch my cheek before you leave me, baby
Just call me angel of the morning, angel
Just touch my cheek before you leave me
Oh my baby
Just call me angel of the morning, angel

Ha en riktigt bra dag, den första i sista månaden... och ett extra morning till de övriga Zkrivare... Zimpelz

Av Zkrivaren - 1 december 2008 00:08

Ja nu så har ett år gått till i mitt liv . Både bra och dåliga dagar har det varit .

Men jag ska inte klaga , bara på vårat sk väder . Som inte har bestämt om det ska vara vinter eller regnig höst. Längtar till en lite kallare vinter med de fina dagarna som då blir . Natti och sov gott

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards