Alla inlägg under december 2008

Av Zkrivaren - 5 december 2008 21:15

Tacka vet jag karlar!

Kvinnor är tråkiga.
Alltid ska dom städa, laga mat och ta hand om barnen. Inte kan dom sitta stilla en sekund.

Nej, tacka vet jag karlar.
Dom kan det här med avkoppling. Dom kommer hem från jobbet, kastar sig i soffan och rör inte ett finger förrän sporten på TV börjar.

Kvinnor är trångsynta.
Dom bryr sig bara om bagateller, var man ska bo, lägenhet eller villa, hur många barn man ska ha.

Tacka vet jag karlar,
dom engagerar sig i de stora frågorna. Kommer Sverige med i fotbolls-VM? Vinner Edberg Stockholm Open?

Kvinnor är oförståndiga.
Dom inser inte att man är sjuk när man har trettionio graders feber. Nej, dom ska upp i alla fall och laga frukost och se till att barnen kommer till dagis och skola.

Tacka vet jag karlar.
Dom hostar en gång och ligger sedan däckade i sängen en vecka och blir ompysslade.

Kvinnor är oekonomiska.
Dom kan inte handskas med pengar, dom sätter in dem på banken, köper kläder och mat till familjen eller nya gardiner.

Tacka vet jag karlar.
Dom tar pengarna och går ut och roar sig med grabbarna eller köper en radiostyrd bil.

Kvinnor inser inte sin begränsning.
Först går dom ut och jobbar i åtta timmar, sen går dom hem och jobbar åtta timmar till. Och sen ska dom leka med barnen och hinna vara vackra och kanske sova en stund också.

Tacka vet jag karlar.
Dom vet vad dom kan och låter bli saker dom inte klarar av. Som att fälla ner toalettringen, plocka bort ALLA saker från bordet efter middagen, eller torka av det.

Vilken tur att vi kvinnor är så bra på att uppfostra våra söner till karlar!


Ja då var det helg och man förväntas vara glad... Lite svårt koppla bort de sjuka/skada... för att inte prata om alla barn då snart julen står vid dörren... Är det inte Hög-tid att avskaffa den som familjehög-tid?

Idag har jag inte haft tid för er... mitt minsta barnbarn med familj kom hem från värmen inatt. Så idag har det varit Williams tur att passa sin mormor... då får man inte sitta vid datorn utan 10 extra små fingrar. Så det har blivit lekbacken istället. Ha det bra och sköt om er.

Viktigt! Kolla in på

http://zkrivaren.bloggagratis.se/2008/12/04/1161547-en-manifestation-for-barnen/ . Barnen behöver ert stöd!!!

Vill passa på att tacka min "partner" och hoppas allt är på topp imorgon. Krya på dig... och kom opp!

Zimpez Z

Av Zkrivaren - 5 december 2008 21:11

En sista nattblogg skriver jag i frysrummet, som allmänt kallas sovrummet. En kombination av allt gör att jag fryser som fan, och knappt kan skriva.


Dagens 2 ljus finns dels på västkusten, dels på ICA, där jag passade på att handla lite mat. Affärens sötaste kassörska stod och var så snäll och rar så jag svor inom mig att jag inte kom på mer att handla. Deppig och allmänt nere, men hon fick upp mig ett snäpp...en stund. Tack!


Likadant på västkusten, bryr sig som en människa skall göra, värd en belöning! Tack även till dig!


Nu blir det nog sängen tror jag, som fryser och muskelkramper kommer.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 5 december 2008 19:09

- Hör du Kalle, inte lär du väl papegojan att svära?
- Nej då, mamma. Jag talar bara om för henne vilka ord som hon absolut inte får säga.

Av Zkrivaren - 5 december 2008 19:02

Som det inte vore nog med en ytterst kraftig depression, som jag inte vet om jag tar mig upp ifrån, fick jag i förrgår kraftig tandvärk sedan en del av en smält choklad hamnt på en skadad lagning.

Det har hänt en gång tidigare, då hade jag värk i fyra dagar.

Nu värker det som fan och jag har även lite feber.

Ensamhet, depression och  detta är ingen lyckad kombination.

Just nu kan jag nästan ge vad som helst för att få prata med någon...helst någon jag kan lita på.


Tack Z för uppmuntran.


Ha det gott!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 december 2008 11:52

Nu blir det ingen rolig blogg, kort och deprimerande, precis såsom jag känner mig i detta nu. Jag hoppas jag kan komma tillbaka, men det är allvarligt och djupt.

Av Zkrivaren - 4 december 2008 23:11

Förfärlig titel så jag hoppas innehållet tilltalar mera.


Lite skvaller från media säger att redaktionschefen Morgan Olofsson, inte är sysslolös på fritiden. Nästa år blir han pappaledig.


Från ICA, hörde jag med stora öron hur man planerade för utomäktenskapliga övningar av intim sort per telefon:

- Hej, det är jag. Är du ensam?

Den andre, damen, var tydligen ensam.

- Jag undrar...jag står på ICA, och ingen vet när jag kommer hem, om vi kunde ses på det vanliga stället om 20 minuter?

Tydligen gick det bra för mannen blev på ett glatt humör, kanske fick ICA lite mer klirr i kassan, då mannen i glädjeruset köpte mer än tänkt?


Lev väl!


//zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 december 2008 20:03


Försäkringskassan...

Hurra... Bara gratulera kassan. Undrar hur lång de kan sjunka egentligen...

Fick detta i min mail idag…

Jessica Andersson hör till den skaran vår herre begåvat med ypperliga behag. Hon har sitt hela sitt vuxna liv haft dessa behag utan att drabbas av obehag. Jessica råkade ut för en trafikolycka och ådrog sig en whiplashskada. Hon fick sjukersättning och livränta. Nu har försäkringskassan dragit in livräntan med motiveringen att Jessica har för stora, ni vet vad.Tjejer Ni som har den stora lyckan att vara rikt rustade, gör er av med dem! Därför att om ni råkar ut för en olycka eller en sjukdom drar försäkringskassan in din sjukpenning av ren och skär avundsjuka, tror jag. Försäkringskassans representant jag såg i TV-rutan såg tämligen platt ut och det utan att jag har platt-TV.Själv har jag sjukersättning men jag har inga behag som kan ge repressalier. Vad ska man då ha för argument för att dra in min sjukpenning. Jag kanske är för kort. Jag tillhör den skara av plantor vår herre glömde att vattna och jag krymper ständigt på grund av min sjukdom. Nu när jag nått barnstorlek kanske försäkringskassan kräver att mina föräldrar ska ta hand om mig igen. Ja, den som lever får se. Intressant lär det ju bli i alla fall. XX 

Ja inget sluta förvåna då Försäkringkassan är på jaktstigen. Nu har de hittat nya byten och hitta sina tolkade orsaker på vad saker beror på... Kolla länkar nedan

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/12/03/forlorar-livrantan-pa-grun/index.xml

http://www.kvp.se/nyheter/1.1390118/missar-ersattning-har-for-stora-brost

Vad kommer härnäst tro och vad beror då mannens Whiplashskada på... Tar väl inte lång tid förrän de kommit fram att han har för stort paket att bära på... och de som inte har den tyngden att bära är klara att få sjukersättning... För att inte tala om alla andra olikheter vi har, Vem ska sätta mallen att man faktiskt kan vara... bara sjuk/skadad??? Kanske skulle tipsa fk om detta... Ja vart är vi på väg...

MAN MÅSTE VARA FRISK FÖR ATT VARA SJUK... Bli för guds skull inte ”skrupplig” i vårt fantastiska samhälle... Har ni inte haft stora problem innan, kan ni verkligen komma få det... och glöm inte kolla vilka idealmåtten är innan...

  

Några länkar till insamling för de sjuka nedan. Skriv på ni som inte redan gjort det!!!

http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=2265&fnvisa=namn

http://resurs.blogg.se/

 

Om jag är anti... Kan säga det är bara förnamnet!

Ha det bra och sköt er så ni inte hamnar där ni inte vill vara... Sjuk!!!  Kram på er...

 

Glöm inte barnen, läs, följ länkar i inlägget och skriv under... http://zkrivaren.bloggagratis.se/2008/12/04/1161547-en-manifestation-for-barnen/


Zimpelz Zkriver

Av Zkrivaren - 4 december 2008 19:07

Men jädrar vad kall dagen har varit. För min del spelar det ingen roll om jag går ute eller är inne, byter inte om för kylan är med mig, inte damerna. Eller har de blivit så kyliga numer? Dumt i så fall!


Mitt minne har blivit lite bättre, idag kom jag ihåg blompinnarna till de sneda växterna. Smet in på ICA och köpte dem och lite annat. Kassörskan fick mig nästan att vilja ta flera varv i butiken och ständigt återkomma till...henne! Hon är en pärla och jag får alltid passa mig för att bjuda hem henne på fika, eller betala mer än jag ska.


Och är det någon som har alldeles för mycket pengar, kan ett stort belopp lämnas till mig, eller köp Volvo för 51 miljarder kronor.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards