Alla inlägg den 2 november 2007

Av Zkrivaren - 2 november 2007 22:27

Jo, du läser rätt. Jag viker mig nu efter en fredag som tidvis varit fylld av saker, men även av missbedömningar och sårande faktorer som gör ont.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 2 november 2007 19:27

Skandalerna i regeringen fortsätter, knappt har vi glömt svartjobbena förrän den en av statsministerns närmaste, tillika krishanteringsansvarige gör bort sig. För det får hon avgå med 84 000 kronor i lön varje månad i två år. Efterträderskan är inte lika bra, hon har bara anlitat svart arbetskraft.


Men det är konstigt att inte statsminister Reinfeldt har ringt mig, jag har kunskapen och erfarenheten. Och jag har också handlat svart! Ett snyggt svart soffbord!

Av Zkrivaren - 2 november 2007 15:15

Karl Pettersson ringer sjukkassan för att sjukskriva sig.

- Vad har du för sjukdom ? frågar tjänstemannen.

- Jag mår illa, har ont i magen och har diarré.

- Jaha, då ska genast skicka över papper till dig !

- Nej nej ! Det behövs inte. Jag har nog en tre-fyra rullar hemma.

Av Zkrivaren - 2 november 2007 15:10

Med anledning av mitt lilla inlägg igår om hastigheter, så var det inte så att du skulle ta det för allvarligt, snarare med en grävskopa (väg)salt.

Självklart skall hastigheten på våra vägar följas, om inte särskild anledning ger skäl till överträdelse av samma hastigheter.

Den här helgen rekommenderar jag bilägare till att byta till vinterdäck då företrädesvis mälardalen upp t o m västernorrland får snö och underkylt regn. Och till samtliga bilförare, kör nyktert! Kör inte dagen efter, du kan ha för mycket alkohol kvar i kroppen!


Trevlig helg!


P.S Redan nu varnas det för is- och snöhalka i norra Sverige, från ungefär Värmland-Stockholm till och med Västerbotten.

Av Zkrivaren - 2 november 2007 09:49

Den andra dagen i november 2007 ger en fin dag för de flesta, så sitt inte inne och glo, om du kan ska du gå ut i det fina vädret. Själv sätter jag mig på cykel idag och tar ett pass.


Idag har Tobias namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards