Alla inlägg under november 2007

Av Zkrivaren - 26 november 2007 12:10

En dam, som sålde lotter, ringde på dörren hos Larssons. Hon hade skurit sig i fingret och fick hjälp med ett plåster. Strax efter kom en annan dam och ville sälja lotter. Då sa Larsson irriterat:

-Hörrdu, det var en tjej här nyss i samma ärende. Det är hennes blod du ser där på tröskeln...

Av Zkrivaren - 26 november 2007 10:20

Måndagen blev en förlängning på helgen. Klockan 03 vakande jag av att hunden färgade min tjocka fina långhårsmatta brun, med illaluktande avföring. Om någon inte vet hur det luktar, kom hit.


I dag har Linus namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 25 november 2007 22:50

Nu har vardagen börjat. Jag hittade lite av gnistan jag tappade bort ett tag, skrivklådan. Nu är den igång igen och hoppas den håller i sig och tråkigheterna håller sig långt borta för evigt.

Efter allt roliga med cykeln blir det skönt att skriva en del innan sängen skall tas från ovan och snarkningarna skall ljuda.

Lev väl! 

Av Zkrivaren - 25 november 2007 19:10

Efter en lördag vas avslutning blev tråkig, kom en söndag. Jag ville inte ens kliva upp ur sängen. Varför skulle jag göra det? Det skulle ju bli som lördagen. Och många andra dagar, ingen nämnd ingen glömd.


Tyvärr ville hunden ha upp mig och det fick hon, men slå på datorn? Nä! Det blev senare. Ut med hunden och hon fick lätta på trycket tre gånger, och gå sin runda innan vi kom hem igen.


Efter lite mat, som jag tvingade i mig, tog jag på mig uppgiften att meka med cykeln. Den har inte svikit mig och behöver lite underhåll. En ny stor fin reflex bakåt. Och ett fäste för lyse bakåt ordnades, men inte utan problem. Reflexen sitter i ett stag med skruv och mutter, och naturligtvis tappade jag först muttern en gång och sedan skruven en gång innan den första av två var på plats. Och sedan, liksom SVT, repriserade jag allt igen genom att åter tappa skruv och mutter.

Lyset har det varit problem med under två veckor efter som även den mutter stack iväg för mig, en superliten svart jäkel, som jag inte kunde hitta. Så jag har funderat på olika nya lösningar och nu provar jag med en annan skruv utan mutter, dock sitter det inte lika bra. Har inte testat med all påsatt i funktion än.

Lampan fram sitter med fäste på styret, och just fästet kom dit idag. Så nu ska jag hitta billiga 1,5 v batterer mellanstorlek! Vem i helskotta använder det idag? Förutom min framlampa.


När det var klart tog jag mig en snabbis till centrum och ICA, för naturligtvis hade jag ju glömt saker ifrån dagen innan, lördagen.


Därefter uppfylldes min dag med den otroligt stressande och betydelsefulla uppgiften att rulla tummarna. Innan jag slog på datorn igen, för andra och sista gången denna söndag.

Av Zkrivaren - 25 november 2007 10:58

En usel lördag följs av en, åtminstone till en början, usel söndag så jag skall inte bli långrandigt tråkig.


Idag har Katarina och Katja namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 24 november 2007 23:06

Lördagen har gjort sitt inom kort och jag har gjort mitt - slöat bort kvällen! Fy vad tråkigt, men det är väl försmaken inför hela december och halva januari måander.

Nu är jag riktigt negativ, men det har sina skäl och jättebrister. Fast det ska du slippa höra mer om nu. Skönt va? :-)


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 24 november 2007 14:27

Nu har människorna insett att det är en månad till julafton och lite drygt fyra månader tills sommartid gäller igen och då har vi vår och värme nära oss, om vi inte redan fått den.


Idag var det stirrigt i handeln och få människor var där. Säkert gör vädret sitt till så att många stannar inne. Överallt stirriga blickar och kyliga miner. Lika bra att stanna inne.

Av Zkrivaren - 24 november 2007 12:46

I morse var det kallt och under förmiddagen var det nollgradigt och mycket mer blir det väl inte. Hunden däremot trivs, husse mumlar och vill gå snabbt så värmen hålls uppe. Till och med fåglarna var stillsamma och tysta idag. Det är ovanligt. Så abdikera Kung Bore, för värmens skull!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards