Alla inlägg den 8 november 2007

Av Zkrivaren - 8 november 2007 22:56

Torsdagen är slut och fresdagen kommer, det gör vintern också, snö och halka! Vinterdäck på och vinterkläder! Ovädret har börjat och snart skall snön landa i söder också, kanske redan på lördag. Fy för det!


Torsdagen blev ganska trevlig sånär som att jag fick veta att en villagranne fått inbrott härom kvällen.


Nu skall jag avsluta chattet på msn med en mgv mycket god vän. En finare och bättre vän har jag inte, och jag är otroligt glad att ha en sådan vän! Även om jag skall sluta skriva. Jag lyder!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 8 november 2007 15:18

Med en snygg inkörning och en mjuk inbromsning som fick många att vända sig om i centrum, kom jag på cykeln och smet in på ICA. Och där satt hon, kassörskan! Jag lyckades missa alla hyllor och det jag skulle handla, så jag fick gå tillbaka och plocka det jag skulle ha innan jag hamnade i kassorna. Valet föll på 2:an där hon var. Tjejen med det lilla leendet, de pigga ögonen och alltid med gummihandskarna på så fingeravtryck inte lämnas på sedlarna. Men idag hade hon dessutom bytt hårfärg! Jag vågade inte påpeka något, sist jag gjorde det bytte ett öga färg. Men trevlig och serviceinriktad, det är hon. Och övriga i ICA-butiken.

Av Zkrivaren - 8 november 2007 15:07

Mitt i nyhetsflödet om nya bostadslösa katter fick jag idag en rolig sak. När jag kom ut satt områdets katt, döpt till Nyfiken, och väntade på mig. Han som fått mycket mat och social närvaro, ville ge något tillbaka, en död mus. Egentassigt fångad och dödad.


Tack Nyfiken, du är fin och rar! 

Av Zkrivaren - 8 november 2007 12:39

Antalet nya kompisar till hunden ökar nu stadigt. Tänk vad lite information kan göra. Idag blev det en Irländsk terrier en kompis till min hund. De är jämngamla och matte och jag hade likadana erfarenheter av båda raserna. Vi ville båda ha/har och haft schäfer. Våra nuvarande hundar tog vi hand om från 5 år. Och vi båda växte upp med Foxterrier.


Sedan blev det lilla taxen som idag var lite sur i humöret. Men vilka gamla kärringar det är, alla hundarna ligger runt 11 år (77 år i människoform), så jag funderar på om vi skall starta en ny hundklubb för hundseniorer? 

Av Zkrivaren - 8 november 2007 12:14

Den varning för ishalka som smhi gick ut med visade sig befogad, långt in på förmiddagen. Det såg jag på sjön där is låg i tunn skorpa på flera ställen. Värre är det för fåglarna, det finns ca 125 gräsänder där och nästan hälften är runt 6 månader. De behöver inte en sträng vinter, de behöver djurvänner som förser dem med lite extra mat dock inte bröd som endast jäser upp i magen och sedan är hungern tillbaka igen. Det finns bra mat i djuraffärn eller hos Lantmännen.

Detsamma gäller katter, som blir fler och fler hemlösa. Har du tagit hand om en katt, ta ditt ansvar för den under kattens livstid. Släng inte ut den!


Av Zkrivaren - 8 november 2007 11:45

-Hur kom du hem efter festen igår?
-Som en blixt!
-Så snabbt?
-Nej, men liksom i sick-sack...


----------


Det stod en grabb och sålde tidningar utanför stadshuset.
-Extra! Extra!, ropade han. Läs allt om skandalen. Två kommunpolitiker grundlurade! En man som kom ut från stadshuset gick fram till pojken, köpte en tidning och satte sig ner och läste.
-Hördu grabben, protesterade han ett par minuter senare, det står ingenting här om att två kommunalpolitiker skulle ha blivit bedragna.

-Extra! Extra! ropade pojken. Tre kommunpolitiker grundlurade!

Av Zkrivaren - 8 november 2007 07:36

Det är torsdag morgon och minusgraderna håller ställningen utomhus. Det betyder att det är halt väglag! Får sätta på dubbskorna och ta mig ut med hunden efter att ha skickat meddelanden nu på morgonen.


Idag har Vendela namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards