Alla inlägg den 26 november 2007

Av Zkrivaren - 26 november 2007 22:41

Så börjar måndagen ta slut och jag skall avrunda bloggandet för kvällen och tacka för kommentarerna. :-)


Jag har inte lyckas få ur mer ur hunden så hon är nog tömd för denna gång. Mattan har kommit tillbaka och med mindre hundhår också. Fick inte bort allt skit från mattan, det är som små sandkorn som inte vill lämna, men det skall vi bli två om, det lovar jag. Nu väntar sängen på mig, troget som vanligt. Tänk om det fanns en dam i också.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 26 november 2007 16:14

Måndagen är inte kul den här gången. Otroligt trött och på uselt humör tog jag ut jycjen och tro det eller ej, en sjunde hög på tolv timmar lades. Börjar undrar om hunden haft förstoppning. När hon går lös sätter hon sig i terräng som jag inte vill eller kanske kan gå i, så jag ser inte. Och som skiten i backen hade jag för lite kläder på mig. Det är så skönt me kalla vindar rakt in på kroppen.


Sedan tog jag tag i skrivandet och en hel del text blev det på skärmen, tills jag åter tog tag i mattan och fortsatte rengörandet. Efter mycket arbete är den till 95 procent klar och resterande slits bort. Eller snarare tas med dammsugaren. Finns inget, eller ingen, i den här lyan som suger så bra som den. Åtminstone skit.

Av Zkrivaren - 26 november 2007 12:10

En dam, som sålde lotter, ringde på dörren hos Larssons. Hon hade skurit sig i fingret och fick hjälp med ett plåster. Strax efter kom en annan dam och ville sälja lotter. Då sa Larsson irriterat:

-Hörrdu, det var en tjej här nyss i samma ärende. Det är hennes blod du ser där på tröskeln...

Av Zkrivaren - 26 november 2007 10:20

Måndagen blev en förlängning på helgen. Klockan 03 vakande jag av att hunden färgade min tjocka fina långhårsmatta brun, med illaluktande avföring. Om någon inte vet hur det luktar, kom hit.


I dag har Linus namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards