Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Ooops

Av Zkrivaren - 29 november 2007 16:23

När jag kom hem på cykeln idag såg jag min hunds goaste vän vara ute redan, tjugo minuter före vanlig tid. Kanske husse ledsnat på min och jyckens sällskap och ville vara för sig själva?

Det får jag tacka för då jag kom runt ett staket och möter en dam, med en liten söt hundtjej. Inte blir det sämre när hon vänder sig om och böjer sig ner med baken pekandes mot mig. Ujujuj! Sedan det obligatoriska hålla igen hunden osv. då kommer det som nästan fick mig ner i backen.

-Låt dom få hälsa, säger hon.

Inte nog med att hon är charmig och snygg. Hon har en del mellan öronen också. Själv betedde jag mig som den tecknade Pluto när han blir kär, svävade ovan marken. Var det därför hon vände sig om?


Med en fånig min på hunden och ännu fånigare gångsätt på husse fortsatte vi runt sjön och kom att möta dem igen. Nu pratade vi i en hel minut, det är snudd på rekord, hundägare emellan, speciellt för min del när man har något så snyggt framför sig.


Väl hemma så har jag satt mig i stolen här framför datorn, fast den verkar ovanligt mjuk, stolen som annars är så hård. Eller har jag inte landat ännu?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards