Alla inlägg den 10 november 2007

Av Zkrivaren - 10 november 2007 23:50

Lördagen lämnar oss för alltid, den med datumet 10 november 2007. En lördag som började med förfrusna kropssdelar och ångest. Långa hundpromenader i ensamhet, fyllde på ångesten.


Tur i oturen kom en räddande person på msn och det lättade, men snart var personen borta och min oro fick nya krafter, likt en orkan som når öppet vatten igen.


Nu, liksom i fredags lägger jag mig orolig i sinnet efter att ha kollat e-post, mobil och ytterdörr. Och allt är nog som vanligt, dött.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 10 november 2007 21:28

Jag tänkte mig inte för, eller så tänkte jag på någon och gick och tappade upp ett mycket varmt bad. Klädde av mig naken och gled ner i vattnet. En halvtimme senare upp ur detsamma igen, då kommer jag på hur kallt det är. Men efter en stund insåg jag att det var varmt i lägenheten, fläkten gick inte på högsta fart och kylde. Det verkar som hyresvärden har fått igång värmande saker, äntligen.

Av Zkrivaren - 10 november 2007 17:54

Det var mannen och kvinnan som älskade med varandra, när de plötsligt hör ett ljud från hallen.
-Det är min man!, utbrister kvinnan bestört.
Mannen kastade sig ut genom fönstret, men hann inte få med sig sina kläder.
Han stod utanför huset bland buskarna en stund och funderade hur han skulle ta sig därifrån. Till råga på allt så började det regna också. Då kom det ett gäng joggare förbi så han hoppade in bland dem.
Efter en stund frågar en av joggarna:
-Brukar du alltid jogga naken? Och mannen svarade att det gjorde han.
Efter ett tag till så frågar joggaren igen:
-Brukar du alltid ha kondom på dig också?
-Nej, bara när det regnar...

Av Zkrivaren - 10 november 2007 16:15

Jag är ute med hunden.

Jag går, hon går.

Vi går tillsammans långt.

Vi är ensamma.

Kommunen är folktom.

Vi går in.

Det är för kallt ute.

Av Zkrivaren - 10 november 2007 12:19

Igår slank jag in till Coop. Jag försöker sponsra både Coop och ICA med mina inköp och surt fördärvade pengar. Tur i oturen att man inte är anställd i endera butiken, då skulle den andra kanske mista en kund.


Men igår var det som om något magiskt hänt i butiken. All personal var så glada, trevliga och serviceinriktade, att jag trodde jag hade kommit fel. Men när Sara satt i kassan, lika glad och effektiv som alltid, då visste jag att det inte var nån dröm om magi.


Jag har tur som har två butiker, Coop och ICA, med sådan härligt trevlig och serviceintriktad personal! Tack för att ni finns, jag kommer snart igen! 

Av Zkrivaren - 10 november 2007 12:04

Fy vad det är svinkallt ännu. Klockan är lunch och kylan ligger envist kvar. Och som bonus en nord-norvästlig vind, byig. Tack tack. Men det räcker inte. Bron jag gick på var isbana nu, så snart upphör man väl att skriva eller "Stängt på grund av halka" alternativt "Stängt på grund av olycka".


Av Zkrivaren - 10 november 2007 10:48

Efter en natt med kall vind och kyligt sovrum, trodde jag att jag sovit i frysboxen. Hunden slirade runt på mattan vilket inte är normalt, om det inte är isbeläggning på den. Extra elementet räckte inte riktigt till så blir det kallt i natt igen måste två extra vara igång. Dyrt!

Och åtminstone en av de saknade i ovädret igår hörde av sig, oskadd tack och lov. Två har inte hörts av ännu.


Idag har Martina och Martin namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards