Alla inlägg den 18 november 2007

Av Zkrivaren - 18 november 2007 22:30

Nu är söndagen gammal och trött, snart får den vila och måndagen tar över. Precis så skall jag försöka göra inatt. Sova alltså. Men det blir nog en blandning av allt. Utom att sova. Imorgon vet jag.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 18 november 2007 19:33

.... får jag meddela att den uppståndelse som mitt första inlägg tycks ha orsakat, vars orsak är trevlig i sig, men inte överensstämmande med det som uppfattats.

Jag var fruktansvärt stressad när jag skrev det och avsåg att för varje minut som går blir man äldre och det hade gått runt 11 timmar av söndagen när jag skrev det. Å andra sidan kommer tyvärr födelsedagen onom kort. Och innan någon hinner fråga, så ser det ut att bli en ensam födelsedag, något jag inte ens vill tala om eller skriva om nu. Inte ens en inbjudan skriver jag för jag vill inte ha nobbande svar. Men OM det finns någon som inte nobbar, så kan jag tänka om... 

Av Zkrivaren - 18 november 2007 12:56

Semesterfiraren hade tagit till vana att gå över bondens åker och det tyckte inte bonden om, vilket han påpekade.
-Jag går var jag vill, sa semesterfiraren, det har jag papper på! Bonden släppte då ut tjuren som genast gick till anfall. Semesterfiraren lade benen på ryggen och skrek på hjälp.
Ta det lugnt, ropade bonden, du kan väl visa honom ditt papper!


*******


Det blir utan hans samtycke som vi gifter oss. Speciellt hans fru är rasande.


********


Det tog mig tio år att upptäcka att jag inte hade någon talang för målning.

-Gav du upp då?

-Försent, då var jag redan berömd.

Av Zkrivaren - 18 november 2007 11:00

Söndagen är 11 timmar gammal och det betyder att jag är äldre :-)

Vädret är mulet och hyfsat varmt för hundpromenader och annat utomhus.


Idag har Lillemor och Moa har namnsdag idag. Grattis mina damer!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards