Alla inlägg den 9 november 2007

Av Zkrivaren - 9 november 2007 23:20

Fredagen började dåligt och det med ångest vid uppstigandet, sedan ut med hunden och ensamheten blev verklig, inte en hund så långt ögat såg.

Tarotkortet idag, har stämt in lite, undrar om sista halvtimmen tar resten, i ett paket så att säga. Fuktigt sådant kanske? Med tanke på vädret som inte varit kul idag. Men nu bockar jag och tackar för idag.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 9 november 2007 21:28

Nu får vi inte äta rött kött och man skyller på cancerrisker. Men sanningen är att regeringen vill att allt ska vara svart.

Själv vill jag börja röka, men det är också farligt, men de jag känner röker och de säger inte så, fast de är i sig själv farliga, skickar ut en i kylan, skäller, eller är......gudomliga .

Av Zkrivaren - 9 november 2007 18:39

Jag hann precis skriva föregående inlägg så börjar det att blåsa så huset vibrerar. Kanske jag skulle gå ut och ta med ett lakan som används som segel att lyfta och flyga mot västkusten för att kolla om de jag känner inte har problem.


Jag hann även med at vara ute med hunden och få trevligt sällskap hela vägen. Både för hunden och för mig. Efter en dryg timme kunde vi komma in i värmen igen och sedan kom regnet igång på allvar. Och nu är även blåsten här, bara att hoppas taket blir kvar annars får jag skriva med vattendroppar. 

Av Zkrivaren - 9 november 2007 18:06

Den första rejäla stormen tycks drabba västkusten idag, med ordentliga vindar och ett vattenstånd upp till en och en halv meter över det normala.

Ovädret fortsätter sedan österut över västra götaland mot ost, över alla länsgränser och kommuner. Blåst och nederbörd i söder som regn och i norr som snö. I söder fryser det på under kvällen/natten och jag är orolig.

Jag känner flera personer i det området, riktiga vänner och släkt, som jag inte får kontakt med. Det känns jättejobbigt. Jag vet inte vad som har hänt, och även om inga nyheter är goda nyheter, så är jag orolig och mår därefter.!

Av Zkrivaren - 9 november 2007 12:56

Frun frågade mannen:
- Om jag dör gifter du om dig då?
- Nej...
- Så du menar att vårt förhållande är så dåligt att du inte vill försöka igen?
- Jo, om du säger det så...
- Skulle ni bo kvar i vårt hus?
- Ja, jag trivs ju här..
- Skulle hon få ha på sig mina kläder?
- Ja om hon passar i dom..
- Skulle ni älska i vår säng?
- Ja den är ju ny, så jag skulle ju inte slänga den...
- Skulle hon få använda mina golfklubbor?
- Nej, hon är högerhänt!

Av Zkrivaren - 9 november 2007 10:08

Det är fredag och jag vaknade i morse med ångest. Undrar vad jag har drömt om inatt? Jag sov gott eftersom ovädret kom in och nederbörden föll från 23.30 Det är härligt blött ute och det gäller att ha täta skor på sig.


Idag har Teodor och Teodora namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards