Alla inlägg den 4 november 2007

Av Zkrivaren - 4 november 2007 22:21

Vem stal söndagen, denna långtråkiga ensamma söndag?

Nåja, den blev bara bättre på kvällen trots smärta i höger arm som nu drar sig mot ryggen. Ska inte dra i så mycket. Möblerna får stå där de står istället. Nu skall jag försöka få lite smärtsam sömn. Ute har det varit minusgrader i flera timmar och det lär inte bli bättre förrän dagsljuset varit framme i flera timmar.

Och det varnas för lokal ishalka i hela landet utom Skåne, under natten och morgontimmarna Så på med vinterdäcken och kör försiktigt!


Lev väl!

Av Zkrivaren - 4 november 2007 16:19

Nu går det undan när tidningarna snokar i politikernas garderober. De hinner inte mer än lämna den flotta villan förrän journalisten är där och med sin yrkesskicklighet tar sig in i deras inre privata och rotar i garderoben efter skelett? Nej, det är gammalt, nu letar man färg.

Senast ut är det Cederskiölds som har anlitat svart arbetskraft och är skyldiga staten upp mot 30 000 spänn. Men det är mycket pengar för den rika, som vill bli rikare. Tur att jag träffade Carl och gjorde min intervju innan det betalades svart eller gjorde han det då också?

Och Aftonbladet, gör det också! Tidningen är en riktig svartköpare, se bara på all trycksvärta!

Helskotta också nu måste jag hitta kvittot på datan, den har svart hårddisk och tangentbord. Nån som har vit målarfärg?

Av Zkrivaren - 4 november 2007 15:48

Med en arm obrukbar på grund av muskelsmärta och blödning tog jag cykel ner till affären (ICA) och nog fasiken skulle en bilgubbe slänga upp bildörren framför nosen på mig. Stå på hejdarna och svänga, vilket nästan blev en oskyldig gångtrafikants öde, påkörd av en väjande cyklist för en bilist som inte ser nåt.


I ICA var det tomt tills jag kom in i kön till kassan, men en av de få manliga i butiken kom till undsättning, och med rivstart som gav märken i golvet dito tvärtstopp vid kassan och bromsspår, gick det undan. Dessutom trevlig service! Pinsamt med deras pengahungriga automat för mynt. Jag har aldrig lust att mata den för jag tycker det är personalens uppgift. Och den jäkeln är ju kopplad till kassan. Nåja, fram med mynten och mata i 32:50. Naturligtvis hade jag bara 32 eller som den fick 33 kronor, vilket var grymt irriterande då det kom 50 öre tillbaka, till glädje för de unga damerna bakom mig. Men kan man inte glädja dem på annat sätt, så får det bli så här.


När jag kom hem hade jag, och har, rejält ont i armen. Iprenmannen, det är jag de närmaste dagarna. 

Av Zkrivaren - 4 november 2007 12:38

  • De första 90 procent av en projekt tar 10 procent av tiden, de sista 10 procent tar 90 procent av tiden.
  • Om du inte kan få ditt arbete gjort på 24 timmar är det dags att börja jobba natten.
  • En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i arslet.
  • Var inte oersättningsbar, om du inte kan ersättas, kan du heller inte bli befodrad.
  • Det spelar ingen roll vad du gjort, utan det som spelar roll är det du säger att du har gjort och vad du kommer att göra.
  • Efter en löneökning kommer du att ha mindre pengar vid månadsskiftet än vad du hade tidigare.
  • Ju mer skit du kan stå ut med, desto mer skit kommer du att få stå ut med.
  • Du kan komma hur långt som helst, om du ser respektabel ut och bär på en portfölj.
  • Ät en levande padda det första du gör på morgonen, och allt annat som händer kommer inte att röra dig i ryggen.
  • När de högsta hönsen pratar om att förbättra produktiviteten pratar de aldrig om sig själva.
  • Det kommer alltid att finnas rullande ölflaskor under bilsätet då din högste chef ber om lift hem.
  • Håll din chefs chef borta från din chef, då du gjort något som din chef kan råka illa ut för.
  • Allt kan placeras under "Diverse".
  • Försena aldrig slutet på ett möte eller början på "Happy hour".
  • Det är mänskligt att fela, men att förlåta står det inte något om i vårt företags stadgar.
  • Viktiga brev som inte innehåller några fel kommer att odla fram fel under postleveransen.
  • Om du är bra, kommer du att få göra mycket jobb. Om du är riktigt bra kan du lista ut ett sätt att slippa det.
  • Du håller alltid på med något onödigt då din chef går förbi ditt skrivbord.
  • Personer som bevistar konferenser är personer som inte borde vara där.
  • Om det inte var för "sista minuten" skulle inget bli gjort.
  • På jobbet är en persons auktoritet omvänt lika med det antal pennor som personen bär runt på.
  • Gå snabbt och se orolig ut om du inte vet vad du ska göra.
  • Du får inte jobbet gjort om du följer reglerna.
  • Vem som helst kan göra en viss mängd arbete såvida det inte det arbete som han/hon ska göra.
  • Det spelar ingen roll hur mycket du gör, ty du gör alltid för lite.
  • Personen som slutade eller avskedades sist är den som kommer att hållas ansvarig för allt som går fel.

Av Zkrivaren - 4 november 2007 10:58

Efter att ha klarat av tandborstningen i badrummet i natt med endast små blessyrer som en obrukbar höger hand/arm, sitter jag här igen. Fast det onda beror egentligen på annat. :-)

Kom i säng vid 1:30 och vaknade några timmar senare som isbit. Var det minusgrader inne? Lyckades med hjälp av en stående istapp från kroppen peta igång ett el-element och någon timme senare tinade jag upp. Sedan fick jag byta allt i sängen efter att ha torkat ur densamma och moppat hela sovrummet. Med svåra smärtor lade jag mig och somnade innan hunden väckte mig någa minuter senare och ville ut.


Det blåser lika bra ute idag som igår, med den skillnaden att det är kallare idag.  


Idag har Sverker, bl a min avlidne far , namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 4 november 2007 01:36

Klockan har passerat 01:30 och ögonen är hopfällbara har jag märkt. Nu gäller det att först hitta badrummet, vilket jag gör genom att först hitta en vägg. Det dunstar till och kroppen protesterar. Sedan tar jag mig genom dörren, glömmer den höga tröskeln till badrummet varvid jag kommer in på ett snabbt och brutalt sätt. På vägen tillbaka kommer jag säkert ihåg tröskeln, men glömmer sladden, som orsakar ett mindre ras av elprodukter med efterföljande oväsen som säkert stör halva kommunen. Och skulle det inte göra det, så gör mitt ilskna vrål det.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards