Alla inlägg den 16 november 2007

Av Zkrivaren - 16 november 2007 22:50

Nu äntligen är det tyst och kanske jag kan få sova, om jag kan sova, det är frågan. Bostadsfrågan måste lösas mycket snabbt. Annars slipper du mig här och mina inlägg.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 16 november 2007 22:19

Efter min dåliga sömn är tröttheten stor, men nu sitter en snorunge på 19 år och struntar i lagen och spelar 12 sek. intro om och om och om igen. Och det lyser upp i bostaden med ett blått ljus. Skithäftigt tycker han säkert, men vi som bor här, vi skötsamma, tycker inte det.


Samtidigt fick jag ett meddelande vars innehåll skadade mig ekonomiskt, nu är bostad akut! Kanske ett rum 15 kvm någonstans? Har man en sån tur? Mot ersättning förstås! 

Av Zkrivaren - 16 november 2007 15:00

Dåligt med och orolig sömn, fortsatte med oro i kroppen, en känslomässig sådan. Jo, det finns killar som har känslor, som blir utnyttjade också, om du undrar. Ingen nytt på hundfronten utöver att alla håller sig till korta promenader i kylan.


Jag råkade öppna munnen i somras om sophanteringen som missköttes i bostadsområdet och vi kom att tala om källsorteringen och dess effekter. Hyresvärden sa att man provat det förr, utan större framgång, dessutom blir det dyrare för hyresgästerna, som redan klagar på hög hyra.

Idag släpade man upp sex nya soptunnor för just källsortering. Vad kan man lära sig av detta? Det kan vara dyrt att öppna munnen, och mer slit blir det utan ersättning.


Dagens cykeltur begränsar sig till nyttotrafik i det inte för trevliga underlaget. Förr höllt jag ögonen på trafiken, och människor, nu är det även väglaget, sparkar och allt vad som dyker upp när snön kommit. Och bili ster som bara ska fram till vilket prias som helst. Snart står någon i domstol och har skadeståndskrav på sig, det är bara en tidsfråga i slaskets spår.

Av Zkrivaren - 16 november 2007 14:52

De båda sävliga grannarna John och Tommy står och diskuterar jordbruket då Johan blir tyst och efter en minuts tystnad så säger han:
-Röker dina kor?

-Nää... svarar Tommy.

John kisar mot granngården och säger efter en lång stund:
-Då är det nog din ladugård som brinner.



-Min pappa är mycket smartare än din!

-Du ljuger!

-Och min syster är mycket vackrare än din!

-Du ljuger!

-Och min mamma är mycket bättre än din!

En kort tystnad uppstår...
-Ja, det stämmer nog, för det säger pappa också.

Av Zkrivaren - 16 november 2007 09:52

Slutet av veckan är här till glädje för många. Kylan består, men lindring är på gång enligt smhi. Tänk om kyla och hetta hos människor kunde regleras så?

Efter en natt med orolig sömn delat med sömnlöshet har det blivit en oroligt tom dag redan.


Vibeke och Viveka har namnsdag idag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards