Alla inlägg den 13 november 2007

Av Zkrivaren - 13 november 2007 23:48

Tisdagen försvann i ett rejält tempo. Istället kom den förbannade snön som jag hoppas är borta imorgon, eller skickad till norrland. Då kan vi som vill ha grön jul vara i södra Sverige och övriga väljer norra. Nu lägger jag mig.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 13 november 2007 19:11

Fy farao att vara ute när det är mörkt och snöar, men hunden måste ut, dock på en kraftigt reducerad promenad av säkerhetsskäl. Tidigare idag var det blött på vägen vi gick. Inte överallt men här och var. På vägen där trafik kör var det mer blött. Nu hade det frusit och snö ovanpå. Då går inte jag!

Nu saknar jag sommaren enormt mycket.

Av Zkrivaren - 13 november 2007 15:42

Usch vilken dag det blev. Folk mår pyton så man kan tro att de sitter på ett rullande band. En klar o pigg, varsegod nästa...nästa... va i he.... Här behövs det starkare saker. Varsegod nästa, en spypåse och en hink, dörren till vänster. Välkommen åter.


Efter att ha avslutat måndagen på ett mycket trevligt sätt, blev tisdagen som en måndag istället. Krafterna håller och jag känner att jag orkar, men oron finns i kroppen, ända ut i toppen (fritt val). En av tre är dåligt resultat, och motsträviga människor, är det värsta jag vet. Om de bara lyssnade och gjorde som jag sa. Och så denna jädrans kyla o snö på det. Grrrr. 

Av Zkrivaren - 13 november 2007 11:58

Som alla vet är det förbjudet att bränna hemma. Men Börje blir avslöjad med att ha en stor, fin apparat vilket naturligtvis också är emot lagen.
Länsman stämmer Börje inför tinget för hembränning.
Börje försvarar sig med att han inte har bränt — han har bara apparaten som prydnad hemma.
Detta hjälper dock inte, och Börje får böta, men samtidigt stämmer han länsman för våldtäkt.
-Har ni bevis? fråga rättens ordförande.
-Nej, det har jag inte, svarar Börje, men jag vet att han har en apparat för det!

Av Zkrivaren - 13 november 2007 11:25

Så hanns hunden med igen, lite stressigt, men det beror på andra orsaker. Positiv förmiddagstur i lite bättre väglag, var att vi mötte en Golden Retreiver, vars matte och jag en gång rök ihop. Idag gick det bättre och bättre. För vi sprang ihop runt ett hörn av staket till en tomt. Och vi bytte några ord, vänligt den här gången. Femton minuter senare möts vi igen då vi går mot varann på samma hundsträcka. Då får hundarna till och med hälsa på varann, något som bara för några veckor sedan var otänkbart.

Det visar sig att båda hundarna är spårhundar och duktiga sådana.

Det är vad man kan kalla islossning , något som vädret tycks ha missat med sin vita nederbörd.

Av Zkrivaren - 13 november 2007 09:59

Tisdagen är här och den vita faran har kommit med mycket tunt lager. Och jag tror att här är vinterdäcken påsatta sedan några dagar. Undrar hur det är på andra håll?


Idag har Kristian och Krister namnsdag. Grattis killar!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards