Alla inlägg den 21 november 2007

Av Zkrivaren - 21 november 2007 23:07

Mitten av veckan har försvunnit snart och slutet tar vid...av vardagarna. Sedan är det helg och snart vardag igen.

Onsdagen gav glädje- som sorgeämnen och det gick jämnt upp, blev till och med lite taggad. Får se om det håller i sig imorgon. Hunden sover och snart gör jag det med. Har fröken Blund i hasorna !


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 21 november 2007 17:48

Idag hann Killen ut först, det hade min hund lite svårt att förstå, men blev desto gladare när det blev att hälsa och nosa tillsammans. Och det blir alltid längre tid ute eftersom hussarna alltid går eller står och pratar.


Sedan ner till affären och köpa hundmat. Ibland känns det som personalen tror att jag äter det, men jag har bara en kennel med 234 hundar. :-) Och drar man bort 233 av dessa och lägger till hunger, får man min hund. Skulle montera på lyse på cykeln, men det var så kallt i cykelhuset att jag gav upp efter fem mminuter och gick ner, och det gör jag inte om. Det är livsfarligt! På väg hem i den mycket svaga belysningen som kommunen har fräckheten att kalla gatubelysning, kom en cyklist i full fart och vi såg varandra nästan för sent. Nästa gång tar jag cykeln!

Av Zkrivaren - 21 november 2007 13:18

Jag vaknade tidigt och öppnade ett öga, det andra ville sova liksom kroppen redan gjorde. Det var mörkt ute och jag tittade på klockan. Hon var över 9, av chocken öppnades det andra ögat och jag tittade ut, det var mörkt och mulet. Hur hade jag kunnat sova så länge? Visserligen var jag rejält trött, men så trött. Jag fick tag i väckarklockan igen efter lite arbete med en sovande kropp. Klockan visade 06:25! Det är bara att konstatera att man ska ha båda ögonen öppna när man tittar på klockan.

Av Zkrivaren - 21 november 2007 11:39

En man hade tröttnat på att hans hustru hela tiden frågade hur hon såg ut.
Att han hade köpt en helkroppsspegel till henne hjälpte inte.
En dag när hon stod och betraktade sig själv, började hon beklaga sig över att hennes bröst var för små.
Mannen kom då med ett förslag.-Om du tar lite toalettpapper och gnider det mellan dina bröst en gång om dagen så ska du se att dina bröst kommer att bli större.
Villig att prova vad som helst för sitt utseendes skull, hämtade kvinnan en bit papper och började gnida.
-Hur lång tid tar det innan det börjar verka? frågade kvinnan.
-Dom kommer att bli större inom ett par år svarade mannen.
Kvinnan slutade sin behandling och frågade:
-Varför skulle mina bröst bli större efter ett par år bara för att jag gnider toapapper mellan dom?
Mannen ryckte på axlarna och log.
-Varför inte? Har det funkat på din rumpa så funkar det väl på brösten.
Mannen överlevde. Med hård träning och sjukgymnastik kommer han kanske t.o.m att kunna gå igen.

Av Zkrivaren - 21 november 2007 10:03

Mitt i veckan igen, onsdag, var det inte helg nyligen? Å andra sidan är det snart sommar så varför inte låta det gå av bara den:-) Så håll ut snart blir det bättre, säger de som vet.

Idag har Helga och Olga namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards