Alla inlägg den 5 november 2007

Av Zkrivaren - 5 november 2007 22:10

Med en fadd smak, som efter en spya, eller efter att ha ätit något illasmakande avlutar jag måndagen i nedåtgående. Hopp som blev besvikelse, kan knappast tillhöra favoriterna, men tvingas ändå på mig. Och det tar på krafterna. Jag kan inte bara stänga av det utan jag brinner ner, bit för bit.

Jag hoppas att natten skall bli varmare än vad den föregående var och hoppas att jag vaknar på ett bättre humör än vad det nu är.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 5 november 2007 19:13

Bosse kommer hem med smutsiga och stinkande kläder.

- Varför kommer du hem så smutsig? frågade mamma.

- Jag ramlade i gräset, svarar Bosse.

- Men inte ser man ut så där om man trillar i gräset?

- Jo, om det är sådant gräs som korna redan har ätit!


Av Zkrivaren - 5 november 2007 17:19

Så fick alla olyckskorpar rätt till slut. Alla som klagat och klagar på hur jag fort jag tar mig fram när det är brottom. Visst har det blivit en del cykelhändelser i höga farter och nära till olycka, dock utan att jag varit orsaken till imcidenten!


Men idag gick det inte längre. Med full fart i stressat tempo och väldigt skymd sikt kom jag för snabbt. Från vänster kom en äldre farbror och när jag såg honom tvärnitade jag. Så gjorde även han, men bromsspåren till trots gled jag in i honom. Ingen större smäll och inga synliga skador, men jag föredrar att sitta på cykeln istället för att springa in i en kundvagn på ICA. 

Av Zkrivaren - 5 november 2007 11:42

Äntligen fungerar datan igen. Vid 03:30 vaknade jag ånyo som isbit i en igloo med egen isbana på golvet och en dator som var infrusen. En tältstång fick hjälpa till och dra igång element och då var det bara -5, grader ute. Inne kunde jag på grund av halkrisken inte se, men kallt, det var det.


Sedan ut med hunden som förätit sig. Och det är husses fel. Jag gav henne lite extra mat igår. Bara att buga djupt när man kom ut och gå ner på knä, för det är väl så vid kungligt besök? Och Kung Bore var här på besök! Men han får gärna lämna rum för kejsarvärme istället.


Nu har jag äntligen med hjälp av en svets tinat upp hårddisken. Isskrapan till bilen fungerade utmärkt på skärmen, men det tog sin tid för jag vill repa så lite som möjligt. Och nu vågar jag inte stänga av datorn.


Idag har Eugen och Eugenia namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards