Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Vem kan man ... lita på?

Av Zkrivaren - 9 december 2008 00:15

Att våga lita på...

Nu ”fikar” jag lite hur ni andra ser på saken... hoppas ni kan ge något svar... eller vink. Att skriva om vad jag känner är rörigt... tar ofta den svåra vägen.

Förra veckan var det en sak som hände som jag funderat på några dagar. Ska säga jag själv litar på och tror på människor. Men jag är inte blåögd, ja inte på det sättet... vilket jag inte tror denne person är heller. 

Jag fick några tusen och en nyckel till lägenheten för att komma in, sen drog han på jobb.

Jag har själv svårt läsa av människor och tror inte det märks på en människa om den har ärliga uppsåt... det är min åsikt.

Hur kommer det sig att en person kan lita så mycket på en människa den inte känner så att personen ifråga överlämnar pengar och nyckel. Utstrålar jag något ”positivt” trots allt, i så fall får man vara glad för det lilla... Skulle nog hellre vilja utstråla annat :-)

Nu var det ingen nöd för det hade löst sig ändå med ett telesamtal innan han åkte iväg.

Kan man känna av en person så eller är det bara vissa som gör det? Hade ni litat på?

 

Lite kul var det att se den person man chattat med, det måste jag medge... Hur person är i verklighet...

Vi har nu fikat gånger på ett eller annat sätt. Ok, man ska vara ärlig, jag tog med honom till en ”tingelitangel” butik i fredags också för att kolla hans förmåga att hålla masken och tycka det var ”trevligt”... han palla trycket... ;-) Även om jag tror det hade sina orsaker...

Tidigare har jag bara snackat med honom på msn, men att ge mig pengarna vid första mötet? Hade det varit sista gången så kanske jag inte funderat så mycket... eller så kanske jag funderat mer...hmm

När vi sen snackades vid drog jag till med en historia var jag stack på shopping efter vårt möte och hur mycket av hans pengar jag handlat för... så skulle han nog funderat ett tag...:-) Lite kul får en ju ha...

Naturligtvis kommer jag göra det som jag ska, för jag är ärlig och vill inte sätta mig i en sits jag har svårt att komma ur... det är sån jag är, men det vet ju inte han. Jag känner mig faktiskt lite... hedrad, kan man kalla det så?

Intressant att höra hur ni andra ser på det. Skulle ni gjort som honom och gett bort pengar och nycklar bara så där? Till en helt okänd...

Kommer nu på mig själv att detta är ett sätt, fegt sådant, att fråga hur ni vågar lita på den ni träffar, är det bara att släppa på spärren och hur i h-vete låser man upp den? Säg nu inte den bara är att låsa upp med nyckeln... för den repliken är min.

Skulle ni lita på vad det än månde vara? Eller snarare, vad skulle stoppa? Ju mer jag skriver kommer frågan, är jag utsvulten, desperat eller saknar jag bara någon som håller mig uppe en månad eller så... tills allt är över... Sen är det bara... rymma igen. Fegt, ja... smidigt, ja

Huanemej... Här gäller det snabbt komma ner på marken igen och inte glömma bort av vilken anledningar jag gjort mitt vägval... Får göra som när vårkänslor gjorde sig påminda... storstäda tills jag är helt slut.

Men under tiden skulle det vara intressant få svar på någon fråga medans jag skakar av mig tankarna och återgå till det ”normala”... Jag ska nu klura ut hur jag ska få ”tomten” på fall... Att tänka är ju min starka sida...

Ska en våga satsa... man kan ju inte förlora mer än sig själv... Att helgardera sig har jag förstått är svårt i detta...”spel”

Ha det bra och sköt er... så andra kan lita på er...  Kram på er...


 
 
Ingen bild

Bloggläsarn

9 december 2008 10:34

Åh, du har fångat mig i tanken om dig.
Ditt inlägg är som vanligt bra skrivet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards