Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Kontokort

Av Zkrivaren - 6 december 2008 00:01

Kontokort på vift...

Nu var det tomt i huset igen. Nästan öronbedövande tomt. Fick precis samtal och de satt nu på hotell vid Gardemoen och skulle dra ut och äta en bit mat. Willy hade skött sig nästan hela resan och låg på sängen och sov.

Samtalet ja, det var för att tala om att de kommit fram och att det dykt upp ett problem, höll andan för man vet aldrig vad de har glömt då de alltid är jäkt när de drar. Nu frågade J var jag har min kortmapp, förstod inte varför hon frågade... svarade att den ligger väl här någonstans. Hon bad mig att inte leta... den hade hon tagit med sig... av misstag och den var nu Oslo! Funderar på om hon inte ville hjälpa mig att spara eller något annat omtänksamt, hmm

Nu visade det sig att E har en lika dan och J hade lagt ner min i skötväskan och E hade stoppat på sig sin... Helt plötsligt kändes det som jag blivit strandsatt, helt naken på en öde ö utan pengar, vad man ska med pengar där till vet jag inte... men känslan var så.

Vi bestämde till slut att hon skulle skicka ner den i ett brev från hotellet så jag skulle få den snabbt, hon hade annars fått ta med den till Longyearbyen och skickat den rekommenderat därifrån. Det hade tagit extra tid och jag kan inte vara utan den . Nu är jag en kortoman(låter värre än vad det är), vilket för mig betyder att jag aldrig har lösa pengar utan betalar allt med kort, bensin, mat och annat. Nu får man hoppas det brevet kommer fram annars får jag sitta kvar på ön ett tag. Visst, jag har mitt pass och kan ta ut kontanter på banken som man gjorde förr i tiden. Känns nog som jag ändå väntar in posten och sparar pengarna de dagarna och ser vad som händer. Säg inget, jag vet det kan komma på villovägar och i fel händer, men jag tar den risken

Innan min dotter drog undrade hon m jag vill skicka iväg ett brev till skattemyndigheten för hon hann inte, självklart gör man det. Fick se var det var, vet ni va?... Min dotter har tänkt flytta hemifrån och ta William med sig... hon flyttar till Svalbard och ska arbeta, vid snart 28 års ålder! Utan att fråga sin mamma om lov! Detta hade också E (pappa till W)skrivit under på, nu känner jag verkligen att jag fått egen lya... Funderar på om jag inte ska skriva mitt namn på lappen att jag godkänner det också...:-)

Just nu känns det naket, öde, tomt... och om jag ska erkänna... så är det inte långt kvar till en tår...  Ska säga det vill mycket till att erkänna att jag skulle vilja ha någon här nu... men nu skulle jag behöva någon som höll mig uppe... Saknar just nu, så mycket...

Önskar alla en god natt och en bra söndag... Kram ”twoinone”...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards