Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Barnen...vår framtid...

Av Zkrivaren - 2 december 2008 00:06

Jodå, förra tråden gick av...

Ser bara rött...

Jag är anti-janiförstårvad av flera skäl... just nu vill jag bara gå i ide, skulle sitta fint att vara björn och vakna upp till våren. Jag tror många tycker som jag då förväntningarna stiger men man själv vill inte vara med. Mycket beror på grönare på ”andra sidan syndromet”, inget är som förr eller hur man ska uttrycka det. Dessa familjesammankomster som för många blir en pest och pina.

Man kan inte läsa en tidning, inte prata med någon, då slutfrasen alltid är densamma, gå i affärer är rena pinan... Skulle behöva sätta på mig skygglappar och öronproppar, gärna ett filter som tar bort det jag inte vill se eller höra... men sådana finns ju inte så jag får använda min egen on/off knapp även om den funkar dåligt för alla sinnen.

Nu tror jag nog någon kommer tacka mig i efterhand när ni slipper mina inhopp med urdumma kommentarer emellanåt, eller mina negativa, som tar all energi ifrån många av er då ni funderar på hur personen är funtad... för det är hon/han. Den energi ni behöver så väl till annat när dessa helger nalkas.

Kom precis på att färgen röd försöker jag undvika så gått det går, även om jag förstår att jag måste använda en del kläder som jag har. Tänk att man kan bli så anti mot en färg vilken man kan tycka vara ok, 11 månader om året.

Som vuxen kan man hantera situationen men... Hur känner många barn i samhället? Jag blir så ledsen över de barn som har det svårt, det gör mig deppig. Vetskapen om att många vuxna, som har det bra, inte ser detta. Kommer tillbaka till detta senare men lägger en länk som jag hoppas ni lägger inne i era bloggar. Skriv gärna några egna ord till med en uppmaning. Får se om jag får till det...

Bättre julklapp kan väl inte de utsatta barnen få. När jag skrev på listan var det 37 st, idag är det 588 591, det på 2 månader, ca 10 personer om dagen... var är alla andra i Sverige som borde stå på listan??? Jag hoppas du som läser kommer vara nästa och att ni hjälper till att sprida insamlingen vidare!

”En manifestation för barnen”

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

Vi föddes med smärta,

låt oss leva utan

Stoppa allt våld mot oss barn

Vi är eran framtid...


Blev inte riktigt som tänkt men jag hoppas ni klickar på länken och gör er insats, det kostar inger mer än lite tid... Tack på förhand och ha en bra tisdag //ZZ



 
 
Ingen bild

asdfghjk

2 december 2008 12:43

Gick in för att göra en påhälsning till Zkrivaren och upptäcker... Detta var en djupt och tänkvärt inlägg... ska genast gå in och ge mitt bidrag till de som har det svårt, är en sak jag värnar om då jag har varit "fostermamma"själv, vet hur vissa barn har det i juletid. Ska sedan göra det jag kan. Tack för ditt "jobb" att hjälpa. Mvh A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards