Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Zvikare...

Av Zkrivaren - 1 december 2008 17:01

Zvikare med andra sidan syndrom

Eller grönare på andra-sidan-syndromet som man kan kalla det... har inte hittat icd kod på detta fenomen eller så vill jag inte veta, kan vara bäst i många fall. Detta kommer nog bli lite om ett och annat... men en liten röd tråd finns nog om den inte går av på mitten.

Ja det är ja som nu är zvikare. Nu har jag börja svika andra lite grann på annat ställe. Har kollat om det är grönare på andra sidan, något jag blev informerad om för x-antal år sedan av exet att det var det inte.

Han sa alltid -Man vet vad man har men vet inte vad man får... den sloganen levde jag med under alla år. Ska väl erkänna hans nyfikenhet blev alldeles för stor till slut... med påföljd att han fick dra dit. Hur det gick? Inte blev han lyckligare då han fortsatt sin sökning och kommer hålla på till han ligger på rygg, eller blir så gammal att han inte vandrar så långt, eller orken tar slut. Sen kan det ju bli så att ingen vill ha honom heller... för pengar finns ju inga att muta med. Fy vad stygg jag var nu... men det var skönt att skriva ner...

Nu har jag gjort det själv för att testa, gått över för att se om det verkligen är mycket grönare, fel årstid kan tyckas... man skulle väntat tills sommaren kanske då man kan göra mycket i det gröna, hmm. Kommer inte gå in för detta med hela min själ... den behöver jag ha kvar till annat, men prova och se kan ju inte göra någon ledsen, tror jag...

Man kan ju vara "positiv och rolig" hos den ene och "negativ och trevlig" hos den andre, det låter väl bra. Var jag är vad får tiden utvisa, säg bara till!!!

En del pinar man och en del glädjer man... skulle sitta fint att vara "glädjekärring" hela tiden i dessa tider som nalkas. Där gick den tråden av, så det kommer mera... Hur svårt kan det va...hmm.


Kan säga på "e" finns annt än på "ä"... där kan man "vinna" en massa, så man får göra en avvägning...

Ha en bra kväll... önskar ZZ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards