Direktlänk till inlägg 11 november 2007

Kall cykeltur

Av Zkrivaren - 11 november 2007 17:30

Idag chockade jag kroppen rejält, från att ha tagit det lugnt under lördagen och mest varit inne, till att idag slänga i mig maten och kasta mig på hojen. Ner till centrum och handla. Kroppen som inte är van vid ansträngning i den kylan (+2) reagerade efter några hundra meter och efter en kilometer sa den stopp. Då var jag framme.


Glad över att det gick så bra cyklade jag iväg över parkeringen mellan husen och tänkte på annat, tills jag med fart kom ut på vägen och inte såg bilen. Den kvinnliga föraren tillhörde uppenbarligen gruppen trött på cyklister. Hon brydde sig inte ens om att bromsa. Du kan nog säkert se synen av en personbil med en cykel snyggt pressad i kylaren. Nu hann jag klämma åt bromsarna och samtidigt styra undan, så det nöjet blev det inte för någon.


Det blev efter den händelsen, lite lugnare tempo hem, men vid nedfartsbacken till bron över bäcken, kom farten igen, tyvärr. Bron var en stor isfläck! Att bromsa skulle garanterat ge effekt, blåslagen eller kylslagen. Jag gillade inget av alternativen. Så med full fart och tunga spänd i munnen och musklerna som höllt armar och styre under kontroll for jag över utan att något hände, bortsett från några kommentarer från åskådarhåll.


Ingenting är så bra som motion sägs det, och lite spänning till det, gör tillvaron roligare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards