Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Väntan blir lång!

Av Zkrivaren - 30 december 2008 12:17

5 kvar...

Har nu suttit och väntat på att någon skulle vakna till liv, men icke då. Vet inte om ångmaskinen tagit hans uppmärksamhet eller om det är återbesök på ICA... igen. Dessa kassörskor... :-) Hur som hoppas jag han fått en god morgon! Nu till mitt...

Då var väskan framtagen, sommarkläder tvättade. Tiden går fort så snart sitter jag på planet till värmen. Nu kommer jag nog att få lite sistaminutensamtal från barnen då de kommer på att saker de trodde fanns hos dem faktiskt kan finnas här. Tom sånt som de slarvat bort tror de att de glömt. Det brukar aldrig slå fel.

Idag blir det att ta sig ut och införskaffa det jag inte klarar att sitta på en öde ö utan. Ska inte skriva det här för ni skulle bli förvånade och tro jag inte är normalt funtad...  Vilket jag inte alltid är enligt barnen. Barnen brukar slå vad om vad som finns i min kappsäck, ibland har de fel och det blir extra roligt. Kom ihåg när jag åkte till Lanzarote och letade efter majonnäs och under hela veckan lyckades jag inte hitta det jag trodde stod på burken. Det var ofta en rinnande sörja... Tur det fanns stora solmogna söta tomater att ha på smörgåsen.

 Sen finns det mycket annat som inte är vad man tror. Massor av skit med vitlök i, något jag är allergisk mot!!!

Men ni behöver inte vara oroliga, jag kommer överleva... finns ju vatten på flaska så torrare än vad jag är blir jag inte.

Inte har det kommit några svar på mitt brev, men det kan ju vara så att de som lever med ”vilja” behöver eller snarare ska ha lång ledighet, säkert betalt och...

Önskar er alla en bra dag. Nu får jag komma igång... Ska tala om att nu kom solen... kan det vara ett tecken? Sköt om er // Zimpelz

 
 
Ingen bild

Zkrivaren

30 december 2008 20:52

Hmmm...någon klagar på ICA, men vart skall denna sköna dam ta vägen då, jo hon lämnar inte bara mig, utan landet. Snyft.
Du skriver väl många rapporter och är snart hemma igen...hoppas jag.
Vi har ju en middag som väntar.

 
Ingen bild

Z

30 december 2008 21:13

Barnen kanske lämnar kvar mig... skulle så ske får vi ta middagen på webben... dessa fantastiska tider... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards