Direktlänk till inlägg 21 december 2008

STOR, STARK...

Av Zkrivaren - 21 december 2008 10:44

Satt och såg filmen Love Actually... Där spelade denna låt, den är bara bäst i olika sammanhang. Här kommer lite av gårdagen(skrivet igår)


...Och frisk... Och Man...
Är jag inte... (även om jag har hälften av man). Jag är liten svag och sjuk, men skam den som ger sig.


Var någon "glad" som kvittrade en kommentar att det sprang karlar här, kan säga det var inget att vara avis på. Den ene, snickaren har jag nu städat upp efter, inte vanligt utan liggandes på knä med skrubb. Har fått flytta möbler tillbaka så nu är jag slut. När jag skulle flytta illbaka köksbordet förstod jag det vägde mer än mig, fick jag tänka ett par sekunder... hade att välja att bära eller dra, hade redan kommit fram till att det inte gick att ligga under och lyfta med rygg... stack in i uthyrningsrummet och tog en tygmatta, förstod det inte gick med plast, la det under de ben som skulle var intill vägg och juckade lite tills det gick... inga 4 sekunder där inte. Nu står det som det ska igen och jag är helt slut i kroppen. Annars har jag för mig man känner sig tillfredsställd efter, hmm


Den andre drog iväg mig på hög-tidsbordet, vilket jag är anti mot. När vi väl kom dit fick man glögg som välkomstdryck... jag tog den med mest procent i, har hört att det är det som görèt. Hon som ägde stället förklarade att enligt tradition såskulle man gå och ta mat i viss ordning, 5 gånger... jag höll på att smälla av redan då, jag kände mig mätt. Nu var det att försöka... Första... sill och potatis gick bra, no2... sen var det dags för fisk... kan tala om att det blev lite av laxen och sås därtill. No 3, kallskuret, vilket lite var segt och äckligt, något var av det jag minns från den tidiga domen, No 4... köttbullar och div varmt. Sega köttbullar, var egentligen inget där som lockade efter smakprov. Höll på att glömma no 5, dessert, det var ris ala´malta.. Här var det helt stopp, det blev en kopp kaffe och en ischoklad. Kontentan av detta bord är, skönt det bara blir ett.


Har jag nu tur så får jag "färdtjänst" till Oslo då jag drar på min semestertripp, vilket som också kan ge problem som jag egentligen visste, men inte insåg just när det dök upp. Återkommer i det ämnet.


Nu har jag sett till att värma lite glögg efter mitt dagsverke, vet ni att det är gott att spetsa med Whisky, om inte prova... den behöver inte vara av finast sort.


Önskar er en bra söndag. Min kommer bestå av nåt bestående återkommande, fast lite värre efter dagen. Men det är bare å "Jump up" trots bakslag. Är det inte så vi gör jämt och ständigt? och visst reser vi oss igen...

Kram från "enklenen"...:-)

Ska tillägga, när kvällen var slut var glöggen, whiskyn också det... glömde, jag med, pust...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards