Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Önska måste man ju...

Av Zkrivaren - 20 december 2008 20:33

Kära tomten...

Du måste bli förvånad att jag skriver till dig så här dagen efter julafton. Det är nämligen så att jag skulle vilja reda ut ett par saker som hänt sedan början på månaden när jag, fylld med förväntan, skrev en önskelista till dig. Jag önskade mig en röd cykel, bara en cykel...

Jag förstörde min hjärna genom att studera hela året, lever med sviter av det än. Jag var inte bara bäst i klassen utan hade även de bästa betygen av alla elever på hela lågstadiet. Jag ljuger inte om jag säger att det inte fanns någon som uppförde sig bättre än mig vad det gäller mina föräldrar, min bror, mina vänner och grannar i hela mitt kvarter. Jag gick ärenden och jag hjälpte till och med äldre personer över gatan. Det fanns inget som jag inte skulle ha gjort för mänskligheten.

Hur har du mage att ge mig en jäkla jojo, en dum visselpipa och ett par sockar. Vad sjutton tänkte du på, din fete djävel? Trodde du att du skulle komma undan genom att ge mig sådan här skit. Och som om du inte gjort mig illa nog, så gav du den lille grisen på andra sidan gatan, Tommy Nilsson, så många leksaker att han inte ens kan komma in genom dörren. Efter detta gick det bara utför i mitt liv, har inte haft en enda önskan efter detta... Gick så långt att jag rymde hemifrån.

Så kom inte och tryck ned ditt feta arsle i min skorsten nästa år. Då lappar jag till dig. Jag kommer att kasta stenar på dina dumma renar och skrämma iväg dem så att du får gå tillbaka till Nordpolen, precis som jag måste göra nu eftersom jag inte fick någon röd cykel. Dra åt pepparn Tomten. Nästa år ska du få reda på hur illa jag kan bete mig, din fete dj*vel.

Med vänlig hälsning,
Lilla Lotta på bråkmakargatan

 

Ja, det är inte lätt med dessa önskelistor man som barn skrev så man fick kramp som barn. Men att önska är inte samma som att få som vi alla vet. Man trodde tomten drev med en eller att han heller inte lyssnade, han kanske inte kunde läsa.

 

Så Tomten, som vuxen önskar jag att alla som har det svårt på ena eller andra sättet... får det bättre... ingen ska behöva lida... allra minst barnen. Min önskan inkluderar att du ska sprida ut att det pågår en namninsamling till förmån för barnen. Sätt en etikett extra på Alla paket i år om ”En Manifestation För Barnen” så alla får reda på att den finns. Kanske, kanske det kan bli 1000 underskrifter innan året slut, fattas bara 348 styck. Om du ordnar detta, lovar jag att aldrig mera kalla dig fula saker... jag ska vara nöjd med vad jag får... eller om jag inte får ett enda paket... i år. Så snälla tomten, visa nu att du finns... och att du är god.

Här kommer adressen du ska skriva... www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472  Varför inte lägga till en för de sjuka också... Kanske de kan få det bra under de förutsättningar de har... för vem vill vara jagad av fk jämt?

UPPRÄTTELSE FÖR SJUKA OCH UTFÖRSÄKRADE

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2265

De var mina önskningar för i år... men barnen är viktigast...

 

Mvh från en som skrev som liten...

Ps. Du behöver inte sätta på en extra till de som redan tagit sig tid, man kan bara skriva en gång. Du ser vilka det är. Ds.

Ta den säkra vägen i år va?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards