Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Zkrivaren - 29 oktober 2008 21:05

Mörker o kyla, minusgrader och globala effekter som värmen vi aldrig fick, men hettan som finns. Skitsnacket stinker och jag fryser.


Nu blir det den för en gångs skull den varma sängen som får ta hand om mig...hela natten.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 29 oktober 2008 19:46

Efter att ha försökt att besvara krångligt mejl med svåra frågor och telefonsamtal, tog jag mig ut, för solen sken. Jag kom ända till utgången innan jag träffade den första. Och vi pratade och tiden försvann...nånstans.

Vi kom in på ortens ICA "min ICA", affären man handlar i.


Det blev anledningen till att jag hamnade där såsmåningom, och jag hinner inte långt innan jag träffar personalen och det pratas och hejas och...mycket mer.


Efter det hann jag nog gå flera meter...tror jag det var, innan jag träffade på en mysig dam i rätt ålder. Och bakom hyllorna, där vi fick vara ifred och tafsa prata med varann.


Sedan blev det utgång i kassan och utanför mer folk. Jag slängde en blick på klockan, min lilla shoppingrunda hade tagit 40 minuter i butiken. 


Jag erkänner därmed att jag är fast...i "min ICA" för alltid. Tacka personalen för det i allmänhet, den kvinnliga i synnerhet. Alltid lika trevliga!!!

Av Zkrivaren - 29 oktober 2008 09:36

Vintern kom på besök igår kväll. Den tror naturligtvis den ska få stanna, men det ska vi bli minst två om. I värsta fall får jag...pusta och frusta som Stora stygga vargen, dock utan svans och nos. Måste ju få tillbaka värmen igen, om än maximala 10 grader.

Igår var hela jag stel utom en del, idag är hela jag mjuk, utom en del.


Idag blir det långkallingar och vinterklädsel. Första gången...och sista? för i år som det skall fram. Med lite tur kanske solen värmer upp en frusna kroppsdelar när man är ute.


Drick nu varmt så värmen finns nånstans i kroppen.


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards