Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Zkrivaren - 13 oktober 2008 20:43

Sitter just nu och funderar på vem som skall få dagens idiotiska bilistpris. Ska det bli 87-åriga Svea, som i korsningen tittade åt höger o vänster så snabbt och många gånger att hon blev yr när hon körde ut i korsningen och nästan på mig.

Eller ska tysken som parkerade sin VW-buss med släp över fem p-rutor bli pristagaren?


Hos ICA, lyckades jag med nöd och näppe samt enorm skicklighet, missas kylar på tvären i gångarna, och kallingar kunde jag glömma då utrymmet var för toapapper i tjocklek. Jag råkar vara någon centimeter rundare någonstans. Och så har jag en nyfiken kompis som tar sin plats.


Efter en förödande start efter en dålig natt är jag nu trött och sängen väntar.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 13 oktober 2008 11:49

Visst är det måndag igen, men lugn för snart är det fredag och helgen väntar för dörren igen.

Själv har jag en jobbig start och allt blir sent idag. En lång måndag väntar, och för alla andra som liksom jag har det, bjuder jag på följande historia.


Supportens vardag
Supporten: Vad kan jag hjälpa till med?

Kunden: Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har skrivit bokstaven a men hur skall jag göra för att få till den lilla cirkeln runtomkring?

Supporten: Är markören fortfarande där?

Kunden: Nej, jag är ensam här.
 

Av Zkrivaren - 13 oktober 2008 00:38

Vem tog helgen, denna unika helg som jag varit med om?


Nu sitter jag här efter trevliga samtal på msn, både dagtid och kvällstid. Och det finns anledning att minnas dem och vårda dem.


Annar var det oväntat lokalt oväder idag när jag skulle uppdatera en hemsida. Stötte på problem när sidan inte syntes. Det visade sig att en inställning som bara en tekniker hos internetleverantören kan göra, inte hade gjorts fast det lovats. Bara att vänta...några timmar till. Godnatt!


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards